1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. همه چیز درباره نورپردازی اداری و دفاتر کار

همه چیز درباره نورپردازی اداری و دفاتر کار

133
همه چیز درباره نورپردازی اداری و دفاتر کار

محیط کار یکی از مکان‌هایی است که بیشترین ساعات روز را در آن سپری می‌کنیم، بنابراین بسیار مهم است که منطقه کاری را به خوبی روشن کنیم. نورپردازی دفتر کار تأثیر زیادی بر سلامت بصری و رفاه شما در محل کار دارد. نورپردازی دفتر چیزی فراتر از دیدن کاغذهای روی میز شماست. روشنایی خوب می تواند تفاوت بین یک پرسنل سست و یک محیط کاری نشاط آور باشد. از روشنایی مؤثر برای وظایف کاری گرفته تا راندمان کاری و کاهش هزینه های آب و برق، فاکتورهای زیادی برای روشنایی اداری وجود دارد.

در این مقاله، ما انواع نورپردازی اداری، چند نوع مختلف از وسایل را برای محیط اداری شما و اینکه چرا یزدنور بهترین مکان برای خرید محصولات روشنایی اداری مناسب برای فضای شما است را بررسی خواهیم کرد.

انواع نور در دفتر

با توجه به اینکه علاوه بر دستیابی به نتیجه جذاب، مهم است که نورپردازی دفتر را با توجه به زمان روز تنظیم کنیم، می‌توانید از انواع زیر استفاده کنید:

نور طبیعی

نور خورشید بهترین راه برای کار آسان و بدون خستگی چشم است. بنابراین، اگر امکان دارد، همیشه باید به اندازه زیادی از نور طبیعی استفاده کنید. اگر دفتر شما پنجره‌های بزرگ دارد، توصیه می‌شود که بهترین استفاده را از این نور طبیعی کنید. در برخی اوقات از سال، مانند تابستان یا بهار، ممکن است ناخوشایند باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای جلوگیری از نور مستقیم بسیار از پرده‌های سفید و پارچه‌های نیمه‌شفاف استفاده کنید که حداکثر میزان نور را عبور دهند.

نور عمومی

نور عمومی نور یکنواخت در سراسر فضای کار فراهم می‌کند که به برطرف کردن سایه‌ها در فضا کمک می کند. چراغ های اداری LED یکی از انواع روشنایی عمومی است که طول عمر چشمگیری دارند، از 25000 تا 100000 ساعت. برخلاف لامپ های فلورسنت، چراغ های LED کیفیت خروجی عالی خود را در طول عمر خود حفظ می کنند. بخشی از دلیل عمر طولانی‌تر آن‌ها این است که در دماهای خنک‌تر کار می‌کنند، بنابراین احتمال کمتری دارد که در اثر گرم شدن بیش از حد خراب شوند. لامپ های LED دارای کمترین وات با خروجی لومن فوق العاده بالا هستند.

بیشتر بخوانید  سند بلاست و شات بلاست

هنگام در نظر گرفتن انواع مختلف نورپردازی اداری، باید ارزیابی کنید که چه عواملی برای مکان شما مهم هستند مانند هزینه، مصرف انرژی یا خروجی. هنگامی که بهترین مدل را برای برآورده کردن نیازهای خود انتخاب کردید، می توانید شروع به بررسی کنید که کدام مدل برای مکان شما مناسب است.

نور متمرکز

نور متمرکز یکی از انواع رایج نورپردازی دفتر است. در هر ایستگاه کاری، دارا بودن نوری کمی بیشتر و مستقیم اهمیت دارد که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و با دید مناسب در هر یک از حوزه‌های کاری کار کنید. روشنایی متمرکز مانند استفاده از چراغ های ریلی، چراغ های COB و حتی استفاده از چراغ های مطالعه روی میز کار.

نور تزیینی

نور تزیینی هدف ایجاد یک اتمسفر گرم و دلپذیر و جلب توجه به تأمین چراغ‌های کمکی با رنگ‌ها و بافت‌ها است. این نوع نورپردازی دفتر در مناطقی مانند ناحیه پذیرش و رفت و آمد و راهروها بیشتر استفاده می‌شود، جایی که هدف همچنین برجسته کردن عناصر یا رنگ‌های خاص است تا جنبه شرکتی این فضا را تاکید کند. استفاده از انواع چراغ های دیواری و چراغ های دکوراتیو حتی انواع آویز جزئ نورهای تزئینی هستند.

9 نکته در نورپردازی بهینه محل کار

نورپردازی بهینه اداری ر در گام اول به سوی بهره‌وری بیشتر و به ویژه راحتی افرادی است که در هر فضای کاری فعالیت می‌کنند. به همین دلیل، نکات زیر را که می‌توان به یاد داشته باشید.

  1. از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید.
  2. نقاط نوری را بر اساس استفاده از فضا توزیع کنید.
  3. نور عمومی را با نور متمرکز ترکیب کنید.
  4. لامپ‌های LED با کیفیت و کارآمد را انتخاب کنید. ضمانت و کارایی حائز اهمیت است.
  5. برای نورهای سفید، بین 3000 و 4000 درجه کلوین انتخاب کنید.
  6. شدت نوری بین 500 تا 750 لوکس را دستیابی کنید.
  7. چراغ های مورد استفاده شما فلیکر و سوسو نداشته باشد.
  8. از نور اضافی خودداری کنید.
  9. سیستم کنترل هوشمند نصب کنید.
بیشتر بخوانید  نحوه تعمیر پنل ال ای دی سقفی

کنترل نور

سیستم‌های کنترل نور، نه تنها یک مزیت بزرگ بلکه یک ضرورت در نورپردازی دفتر نیز هستند تا بتوان نور را به نیازهای افراد در هر بخش از روز سازگار کرد. کنترل هوشمند نور در نورپردازی اداری به استفاده از فناوری‌ها و سیستم‌های هوشمند برای مدیریت و کنترل نور در فضاهای اداری اشاره دارد. این سیستم‌ها امکان تنظیم و تغییر رنگ، شدت، و جهت نور را با هدف ایجاد یک محیط راحت و بهینه برای کارکنان فراهم می‌کنند. سیستم‌های کنترل هوشمند نور می‌توانند با سایر سیستم‌های هوشمند دفاتر یا ساختمان، مانند سیستم‌های مدیریت ساختمان (BMS)، سیستم‌های HVAC (گرمایش، تهویه، و تبرید) و سیستم‌های امنیتی، هماهنگ شوند تا یک محیط هوشمند و یکپارچه فراهم کنند.

دمای رنگ

گرچه دمای رنگ لامپ‌های پیشنهادی برای هر فضا بستگی به فعالیت‌های انجام شده دارد، اما در دفاتر لازم است که راحتی و بهداشت بصری ثابت را حفظ کرد. در این زمینه، نورپردازی دفتر بهتر است بین 3,000 و 4,000 درجه کلوین باشد. این مسئله همراه با شدت نور، با سیستم‌های کنترل نور به راحتی قابل کنترل و تنظیم است.

مقدار نور

علاوه بر دمای رنگ نور، یک موضوع مهم دیگر در نورپردازی دفتر مقدار و شدت نور است. این اندازه‌گیری شده به لومن و لوکس است. نور زیاد ممکن است برای چشمان ناخوشایند باشد و نور کم ممکن است منجر به خستگی چشم و خستگی از تنش چشم شود. به گفته مقررات فعلی، دفاتر باید دارای شدت نوری بین 500 تا 750 لوکس باشند تا راحتی بصری و دید مناسب برای انجام کارهای روزانه فراهم شود.

چراغ های اداری را از کجا تهیه کنیم؟

یزدنور پنل های اداری 60 در 60، چراغ استوانه ای را تولید می کند که شما می توانید در نورپردازی اداری خود استفاده کنید. شرکت یزدنور با داشتن انواع نمایندگی در سراسر کشور اماده خدمت به شما مشتریان گرامی است. با این حال، اگر این روزها به هر دلیلی وقت یا انرژی لازم برای رفت و آمد در ترافیک را ندارید یا امکان حمل چراغ‌های بزرگ در تعداد زیاد را ندارید، خرید آنلاین یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای تهیه چراغ‌های اداری است. شما با استفاده از مشاوره آنلاین می‌توانید به راحتی نیازهای نوری خود را بررسی کنید و سپس بدون نیاز به حضور فیزیکی، خرید خود را آنلاین انجام دهید. برای مشاهده و خرید محصولات، می‌توانید به صفحه محصولات مراجعه یا با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  نحوه نصب چراغ ریلی
در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش