1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. جت لایت چیست و کاربرد در نورپردازی

جت لایت چیست و کاربرد در نورپردازی

811
جت لایت چیست و کاربرد در نورپردازی

جت لایت چیست و کاربرد در نورپردازی در واقع یک سیستم پرتاب نور فوق العاده قوی می باشد که جهت استفاده در نورپردازی ساختمان های بلند و مرتفع کاربرد دارد.  طراحی های جدید جت لایت با بیشترین پرتاب نور و دفع حرارت و لنز آنتی یووی جهت دفع انعكاس نور خورشيد در روز می باشد. این چراغ ها به صورت روکار نصب می شود. قسمت بیرونی ساختمان روی زمین قرار داده می شود و نور را روی ساختمان می تاباند. البته یکی از ویژگی های آن درجه حفاظت IP65 است که نشان می دهد چراغ در برابر بارش باران و عوامل طبیعی مقاومت مناسبی دارد.

ویژگی جت لایت یا نور افکن خطی

جت لایت که با نام نور افکن خطی نیز شناخته می شود بیشترین کاربرد را در نورپردازی نمای ساختمان ها، پایه ها، ستون ها و یا المان های شهری دارد.

  • در ساختمان داخلی یک جت لایت COB های قوی قرار دارد.
  • جت لایت از تعداد زیادی ال ای دی یا دیود نوری که روی یک صفحه به صورت فشرده قرار دارند.
  • جت لایت نوری متمرکز را با شدت و قدرت بالا در فضا منتشر سازند.
  • یکی از ویژگی های دیگر جت لایت های نورپردازی نما دارا بودن لنزی است که شدت و شار نوری را بالا برده و کمک می کند نور با قدرت بیشتر و ارتفاع بالاتر منتشر شود.

جت لایت 3 وات یزد نور دارای ارتینگ بدنه، پرتاب نور بالا، بدنه مستحکم مناسب نورپردازی نمای ساختمان است.

جت لایت چیست و کاربرد در نورپردازی

چرا نورپردازی نمای ساختمان مهم است و روش‌های انجام آن چیست؟

حتماً برایتان اتفاق افتاده که یک روز در حال قدم زدن باشید و ساختمانی را ببینید که نمای آن بسیار زیبا باشد. حالا تصور کنید که در شب از کنار این ساختمان می‌گذرید. اگر نمای ساختمان نورپردازی نشده باشد، اصلاً متوجه وجود آن هم نخواهید شد. نورپردازی نمای ساختمان مدرن باعث می‌شود که جلوه بیشتری در شب داشته باشد و ظاهر آن خاص و منحصر به فرد شود.

بیشتر بخوانید  نکات ضروری برای روشنایی سالن ورزشی

طراحی یک سیستم نورپردازی مناسب برای نمای ساختمان‌ها کار آسانی نیست. این کار نیاز به تخصص و دانش طراحی دارد که معمولاً طراح نما آن را بر عهده می‌گیرد. البته استفاده از نورپردازی نما تنها محدود به شب‌ها نیست. در برخی ساختمان‌ها برای ایجاد روشنایی در روز هم نورپردازی وجود دارد.

برای انتخاب تجهیزات مناسب جهت نورپردازی نما باید عوامل مختلف را در نظر بگیرید تا بتوانید محصول مورد نظرتان را انتخاب نمایید. شما می توانید جهت خرید جت لایت نورپردازی نما و یا اطلاع از قیمت جت لایت نما به یزدنور مراجعه کرده و محصول مورد نظرتان را با کسب اطلاعات خریداری نمایید.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش