1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. کاربرد وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان

کاربرد وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان

731
کاربرد وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان

با توجه به اینکه معمولا درجه حفاظت یا همان IP والواشرها بزرگتر از IP65 است، کاربرد وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان و تزئینات بسیار زیاد است و از جمله آن ها فروشگاه ها و رستوران های بزرگ هستند. رشد گیاهان و نورپردازی آکواریوم های آب شیرین و آب شور، موارد پزشکی و عفونی هم از جمله مزایا و کاربردهای وال واشر ال ای دی است. برای ایجاد روشنایی با نورهای نامتقارن، می توان تعداد سه و یا بیشتر از وال واشر رنگی رابه صورت خطی و کنار هم استفاده کرد. برای پوشش دهی کامل یک دیوار، به تعدادی از چراغ وال واشر که به صورت خطی کنار هم بسته شده اند نیاز است.

این محصولات با ظاهر متفاوت با حالت مربع و یا مستطیل وجود دارند و برای نورپردازی سقف نیز از آن ها استفاده می شود. این نسخه از چراغ های والواشر مربعی شکل معمولا در موزه ها، رستوران ها و یا شرکت های تجاری، که قصد برجسته نمودن یک سوژه را دارند و می خواهند قسمتی از فضا بیشتر در کانون دید و مرکز توجه افراد قرار بگیرد، استفاده می شود. روشنایی به کار رفته در ساخت وال واشر ها، ال ای دی هستند. این ال ای دی ها دارای لنزی برای تنظیم زاویه تابش نور هستند که باعث می شود کنترل بیشتری بر روی شرایط نور پردازی وجود داشته باشد. این زاویه به طور معمول 30 تا 45 درجه را پوشش می دهند. برای داشتن ال ای دی با زاویه متفاوت، نیاز به سفارش اختصاصی محصول می باشد.

کاربرد وال واشر در نورپردازی نما ساختمان

وال واشرها دارای طیف کاملی از رنگ ها بوده که به شما امکان استفاده از رنگ های آفتابی، مهتابی و فول کالر را به صورت همزمان می دهد و به صورت سفارشی در ابعاد متفاوت و توان های مختلف قابل تولید می باشد. شکل خطی این چراغ نور یکنواختی در طول ایجاد کرده و بسته به میزان روشنایی مورد نیاز می توان تراکم روشنایی، رنگ و همچنین طول بدنه چراغ را انتخاب نمود. وال واشر led جهت روشنایی دکوراتیو و نورپردازی بناها و محیط های خارجی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  تفاوت انواع لامپ LED ،COB و SMD

انواع وال واشر برای نورپردازی نما

وال واشرها بسته به جایی که استفاده می‌ شوند، انواع مختلفی دارند. هرکدام از آنها را برای نمای خاصی استفاده می‌ کنند. همچنین ساختمان‌ هایی با کاربری مختلف نیز ترجیح می‌ دهند از وال واشرهای متفاوتی استفاده کنند. به طور کلی وال واشرها به انواع زیر تقسیم می‌ شوند.

  1. وال واشر پرچمی
  2.  خطی
  3. آبشاری
  4. والواشر فول کالر RGB
  5. وال واشر مولتی کالر

طیف نوری وال واشر

وال واشرها از نوع ال ای دی هستند. بنابراین می‌ توانید روی تنوع رنگی فوق‌العاده بالای آنها حساب کنید. اما به طور کلی بیشتر این نوع نورپردازی‌ ها به دسته اصلی رنگ‌ های زیر تقسیم می‌ شوند.

  • قرمز
  • سبز
  • آبی
  • نارنجی
  • آفتابی
  • سفید مهتابی
  • انبه‌ای
در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش