1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

640
نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی در قسمت های مختلف آشپزخانه می تواند بر زیباتر شدن این محیط تاثیر بگذارد. شما می توانید از مدلهای مختلف نور پردازی استفاده کنید. انتخاب نوع نورپردازی به ابعاد فضای مورد نظر شما بستگی دارد، توجه داشته باشید اگر اصول نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها را بدانید و به درستی از آن استفاده کنید می توانید شاهد فضایی بی نظیر و متفاوت باشید. برای اینکه بتوانید نورپردازی این فضا را حرفه ای و جالب انجام دهید، باید اصول خاصی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

در سبک های مدرن، نورپردازی در آشپزخانه به صورت مستقیم، جای خود را به نور مخفی داده است. منبع این نور در معرض دید قرار ندارد و فقط پرتوهای بازتاب شده آن به چشم می‌رسد. لوازم نورپردازی داخل فرو رفتگی های دیوار و کابینت کار می‌شوند و کم‎تر در معرض آلودگی های چرب و رطوبت قرار دارند. این نور به سمت بالا یا پایین تابیده می‌شود و فضا را با حالتی نرم و لطیف روشن می‌کند. روشن کردن گوشه های تاریک با ایجاد خطای دید، باعث بزرگ تر دیده شدن هر فضایی می‌شود. بنابراین در دکوراسیون داخلی همیشه توصیه می‌شود زیر میز، مبل و زوایای تاریک را روشن کنید. از نور مخفی در قسمت های زیرین کابینت ها استفاده کنید تا فضایی دلباز داشته باشید.

بهترین ایده ها برای نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی کانتر آشپزخانه

از قسمت کانتر برای انجام بیش ترین کارها در آشپزخانه استفاده می شود. کانتر درست روی کابینت قرار دارد، بنابراین برای روشن سازی آن ها، چراغ های زیر کابینتی و یا ریسه نوری نصب کنید و از منبع نوری استفاده نمایید که نور را در سطح کانتر آشپزخانه منتشر کند تا از بازتاب نور جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید  نحوه تعمیر پنل ال ای دی سقفی

نورپردازی قسمت جزیره در آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

اگر برای آماده سازی غذا و یا دیگر کارها از قسمت جزیره آشپزخانه استفاده می کنید، نورپردازی شما باید مناسب باشد. با به کارگیری نورهای پایین تاب می توانید جزیره ی مرکزی آشپزخانه را نورپردازی کنید یا اینکه شما می توانید با استفاده از آویزها نمای زیبایی در این قسمت ایجاد کنید و نورپردازی موردی را به اجرا در آورید. با آویختن یک قفسه ی معلق بالای جزیره و نصب ظروف بر روی آن و ضمیمه کردن منابع نقطه ای کوچک درون آنها افه ی قطره ای خلق کنید. همواره نورهای روی جزیره ی مرکزی را بر مداری جدا از دیگر ادوات نورپردازی درون آشپزخانه تحت کنترل داشته باشید.

نور خطی

نورپردازی آشپزخانه

نوار‌ ال‌ ای‌ دی یکی از وسایل پر کاربرد نور پردازی است که می تواند محیط آشپزخانه را زیباتر نشان دهد. می توانید سطح و نیز درون کابینت را با این ریسه ال ای دی نور پردازی زیباتر کنید. به طور کلی این نور پردازی باعث بهتر دیده شدن داخل کابینت، کشو و نمای آشپزخانه می شود. بخش اعظم فضای آشپزخانه توسط کابینت پوشانده می شود، از همین رو نورپردازی این بخش تاثیر به سزایی در برجسته تر دیده شدن و بهتر دیده شدن محیط آشپزخانه دارد.

نور پردازی با لامپ های هالوژن

نورپردازی آشپزخانه

چراغ های هالوژن در محیط آشپزخانه به صورت توکار جاسازی می شوند ، قبل از خرید این وسیله محیط خود را کاملا بررسی کنید . می توانید از این نور ها در آشپزخانه خودتان استفاده کنید و با نصب مناسب آنها جلوه زیبایی به این محیط ببخشید.

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

وجود روشنایی در هر فضایی اهمیت دارد. برای نورپردازی داخل کابینت، بهتر است از چراغ های مخصوص، در داخل و زیر سقف هر کابینت استفاده نمایید و این چراغ ها را در قسمت جلوی کابینت نصب کنید طوری که چند اینچ با درب آن فاصله داشته باشند. برای روشنایی داخل کابینت نیز می توان از ریسه های ال ای دی استفاده کرد. برای کابینت هایی که درب شیشه ای دارند و داخل آنها دکور چیده می شود ، می توان در قسمت عقبی کابینت چراغ مناسبی نصب کرد.

بیشتر بخوانید  نورپردازی پارکینگ

لوسترها و چراغ های مناسب آشپزخانه

لوسترها، بهترین وسیله های روشنایی برای استفاده در قسمت جزیره آشپزخانه می باشند. استفاده از لوسترهای مدرن بالای میز غذا خوری در آشپزخانه نمای زیبایی خواهند داشت. لوسترهای آشپزخانه انواع مختلفی دارند پس در انتخاب لوستر به دکوراسیون خانه توجه نمایید. به سبک لوسترهایی که برای آشپزخانه خریداری می‌کنید توجه کنید. سبک و زیبایی آن‌ها در فضای آشپزخانه تاثیرگذار هستند.

نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی سقف کاذب یکی از ایده هایی است که می‌تواند ایده ای برای نورپردازی سقف آشپزخانه باشد. در نمونه زیر از یک لوستر آویزی در مرکز آشپزخانه به عنوان نورپردازی پیرامونی استفاده شده  و در کنار این نور برای زیبایی و نور بیشتر از چراغ‌های ال ای دی در اطراف سقف کاذب استفاده شده است و برای تاکید به سقف کاذب از نورهای مخفی در لبه‌های داخلی سقف نیز استفاده کرده اند.

آشپرخانه قلب خانه و مرکز زندگی خانوادگی محسوب می شوند که می توان از این فضا برای صرف غذا، آرام گرفتن، و دیگر خورده کاری ها استفاده کرد بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه ، نورپردازی اهمیت فراوانی دارد.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش