1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. نورپردازی خطی نما با جت لایت

نورپردازی خطی نما با جت لایت

598
نورپردازی خطی نما با جت لایت

نورپردازی خطی با استفاده از جت لایت یکی از روش هایی است که امروزه محبوبیت بسیار زیادی در نورپردازی نمای ساختمان دارد. جت لایت ها به دلیل اینکه قدرت پرتاب نور بالایی دارد می تواند به زیبایی نما خود بیفزایید. بیشترین استفاده از جت لایت برای تزئین و نورپردازی خطی در المان‌ های شهری، ستون‌ ها، پایه‌ ها و بخش‌ های عمودی نمای ساختمان است. نوع چیپ این محصول توسط COB قوی تامین می شود. COB یک مدار فشرده تشکیل شده از ال ای دی های کوچک است که همزمان با نوردهی بسیار بالا، انرژی بسیار پایینی مصرف می کنند. قدرت پرتاب نور این نوع لامپ به طور کلی بالاست، اما استفاده از لنز هایی مخصوص باعث میشود که این مقدار بیشتر شود و از طرفی نور به صورت خطی نمایش داده شود.

نکات مهم قبل از اجرای نورپردازی خطی نما با استفاده از جت لایت

برای استفاده از جت لایت به عنوان نورپردازی خطی باید هنگام استفاده نکاتی را در نظر داشته باشیم:

  • قبل از انجام نورپردازی باید برآورد هزینه کرد که آیا اجرای این نورپردازی با بودجه ی ما همخوانی دارد یا خیر.
  • به غیر از جت لایت محصولات دیگری برای نورپردازی داریم مانند وال واشر ال ای دی نما، ریسه شلنگی و… که هر کدام زیبایی خود را دارند.
  • جت لایت‌ ها در توان‌ های مختلفی تولید می شوند و بیشتر به صورت عمودی و روی ستون‌ ها یا نماهای مرتفع مورد استفاده قرار میگیرند. در زمان انتخاب هر چقدر ارتفاع مکان مورد نظر شما بیشتر بود، باید جت لایتی با توان بیشتر انتخاب کنید.
  • جت لایت و محصولات روشنایی و نورپردازی خود را از فروشگاه‌ های معتبر خریداری کنید. زمانی که شما برای خرید این محصولات سراغ فروشنده‌ معتبر و نمایندگی‌ ها بروید، علاوه بر اینکه از ضمانت و کیفیت محصول خود اطمینان پیدا می کنید، تنوع محصول بیشتری در اختیار خواهید داشت و محصول دلخواه خود را پیدا خواهید کرد.
  • اگر شما از جت لایت هایی استفاده کنید که نور و پرتاب نور کافی نداشته باشد نورپردازی شما به چشم نمی آید و هزینه ایی که کرده اید بی فایده می شود. و اگر توان مصرفی جت لایت شما بیش از حد باشد علاوه بر اینکه مقدار برق مصرفی شما بالا می‌رود، نتیجه نهایی نورپردازی برای شما مناسب نخواهد بود.
  • طول عمر چراغ یکی از مواردی است که باید در لیست اطلاعات محصولی ثبت شده باشد ( در این صورت باید به اصل بودن جت لایت خود شک کنید) توجه به این مورد بسیار پر اهمیت است، چرا که این چراغ‌ ها در مکانی نیستند که به راحتی بتوان آن ها را تعویض کرد.
  • جت لایت شما باید مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی و فیزیکی داشته باشد و اکثر جت لایت ها دارای درجه حفاظت IP65 هستند.
  • در زمان خرید چراغ‌ ها حتما به پارامترهایی که روی بسته بندی آن ذکر شده دقت داشته باشید. توجه به مشخصاتی مانند میزان روشنایی، درجه حفاظت، نوع چیپ، جنس بدنه و… موارد مهمی هستند که توجه نکردن به آن در طولانی مدت می تواند برای شما مشکل ساز شود.
    ● برای انتخاب رنگ از افراد متخصص راهنمایی بگیرید. به خصوص اگر کل نمای ساختمان شما توسط یک معمار طراحی شده است، باید چراغ‌ها و رنگ آنها نیز توسط او انتخاب شوند تا هارمونی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف نمای شما برقرار باشد.
بیشتر بخوانید  اشتباهات رایج در نورپردازی حمام

یکی از بهترین برند های جت لایت برای نورپردازی نمای ساختمان جت لایت یزد نور است زیرا علاوه بر داشتن موارد ذکر شده مانند داشتن درجه حفاظت IP65، پرتاب نور بالا، طول عمر بالا دارای چیپ قوی ( چیپ CREE )، دارای لنز آنتی یووی ( UV )، جنس بدنه از آلومینیوم بسیار باکیفیت و دو سال ضمانت بی قید و شرط است.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش