1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. معرفی انواع چراغ خطی LED برای نورپردازی

معرفی انواع چراغ خطی LED برای نورپردازی

49
2 دیدگاه
معرفی انواع چراغ خطی LED برای نورپردازی

در سال‌های اخیر انواع چراغ خطی برای کاربردهای گوناگون طراحی شده که هرکدام با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌تواند گزینه موثری برای نیاز کاربر باشد. قابلیت سفارشی‌سازی ابعاد، زیبایی و طراحی مدرن و تنوع انواع مدل چراغ خطی بسیار مورد استقبال طراحان و فروشندگان در زمینه روشنایی و نورپردازی قرار گرفته است.

براساس نوع کاربرد، انواع نور خطی سقف توکار و روکار وجود دارد که هرکدام زیبای خاص خود را خواهد داشت. ادامه مقاله با هدف آگاهی بیشتر شما درباره انواع چراغ ال ای دی خطی و ویژگی هریک نگاشته شده است. همچنین، با برخی کاربردهای آن‌ها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید!

چراغ خطی چیست؟

چراغ خطی یک نوع چراغ است که منابع نوری آن در یک خط ممتد و پشت هم قرار دارند. این چراغ‌ها معمولاً به صورت ممتد و باریک در طول زیاد یا به شکل‌های هندسی مختلف مانند مربع و منحنی تولید می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به صورت توکار، روکار و آویز نصب شوند و در مکان‌های مختلفی از جمله فروشگاه‌ها، دفاتر اداری، فضاهای مسکونی و غیره استفاده می‌شوند.

چراغ خطی چیست؟

قبل از آنکه به معرفی انواع چراغ خطی بپردازیم، بهتر است بدانید اصلا چنین محصولاتی چه ویژگی‌هایی دارد. در سال‌های اخیر با توجه به ورود انواع ال ای دی خطی به بازار، بسیاری از محصولات روشنایی سنتی مانند لامپ فلورسنت محبوبیت خود را از دست داد؛ چراکه این نمونه‌ها در تمامی ویژگی‌ها نظیر میزان روشنایی، طول عمر و حتی مصرف انرژی، نسبت به انواع سنتی برتری دارد.

همچنین، با درنظرگرفتن اینکه امکان سفارشی‌سازی این محصولات برای معماری‌های مختلف وجود دارد، فرد قادر است از خلاقیت خود استفاده کرده و بهترین طرح‌ها را ایجاد کند. با توجه به مقدار روشنایی مناسبی که این چراغ‌های خطی ارائه می‌کند، می‌تواند به‌خوبی نور مورد نیاز محیط را نیز تامین کند.

آشنایی با انواع چراغ خطی

شرکت‌های زیادی در این سال‌ها در عرصه تولید و طراحی چراغ‌های خطی فعالیت کرده‌اند. با توجه به معیارهای مختلف، انواع این محصولات را طبقه‌بندی می‌کنند. به‌طور کلی چنین محصولات در 3 دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

آشنایی با انواع چراغ خطی

چراغ دارای دیفیوزر پلکسی، از مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی

چراغ خطی با دیفیوزر پلکسی یک نوع چراغ خطی است که از دیفیوزر ساخته شده با مواد پلکسی استفاده می‌کند. دیفیوزرها در واقع لایه‌هایی از مواد شفاف هستند که نور را پخش و توزیع می‌کنند. در چراغ‌های خطی، دیفیوزرها عموماً برای محافظت از منابع نوری که درون آن‌ها قرار دارند و همچنین برای ایجاد نور یکنواخت و ملایم استفاده می‌شوند. این محصولات علاوه‌بر آنکه می‌تواند نور یکنواختی از خود منتشر کند، از شار نوری، طول عمر و بازده روشنایی بسیار خوبی برخوردار است. همچنین، نسبت به محصولات قدیمی‌، مصرف انرژی بسیار کمتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  تولید کننده وال واشر

چراغ دارای دیفیوزر پلکسی

باید این نکته را مدنظر داشته باشید که انواع چراغ‌های خطی با دیفیوزر پلکسی، خود در مدل‎‌های متنوعی در بازار موجود است. به‌طور معمول این مدل‌ها طول نسبتا بلندی دارد و می‌توان از آن‌ها روی دیوار و سقف به‌صورت توکار، روکار و حتی آویز استفاده کرد. براکت های ال ای دی یزدنور یکی از بهترین گزینه‌ها برای نورپردازی در سقف و دیوار است. این نوع روشنایی نه‌ تنها امکاناتی مانند مصرف انرژی کمتر و عمر طولانی را فراهم می‌کند، بلکه به دلیل دیفیوزرهای پلکسی که بر روی آن‌ها قرار دارند، نور را به طریقی ملایم و یکنواخت منتشر می‌کند که باعث ایجاد یک محیط روشن و دلپذیر می‌شود.

انواع نور خطی با دیفیوزر باریسول

نمونه دیگری از چراغ‌های خطی در بازار موجود است که از متریال باریسول برای ساخت دیفیوزر آن استفاده می‌‎شود. این مدل‌ها معمولا چنین قابلیتی دارد که نور را تسطیع کند. به‌علاوه، از ضریب انتقال بالا 85% برخوردار بوده و می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای کاربردهای توکار، روکار و حتی آویز باشد.

انواع نور خطی با دیفیوزر باریسول

دیفیوزر این محصولات نسبت به سایر انواع چراغ خطی موجود در بازار قابلیت کشسان داشته و به‌ همین دلیل، محدودیت طولی در طراحی آن‌ها وجود ندارد. این نکته را هم مدنظر قرار دهید که دیفیوزر این محصولات به رطوبت مقاوم بوده و قادر خواهید بود در محیط‌هایی با شرایط جوی مختلف از آن‌ها کمک بگیرید.

چراغ‌های خطی منحنی، ساختاری لوکس و منحصربه‌فرد

امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای طراحی دکوراسیون‌های داخلی شیک و لوکس، فروش چراغ‌های ال ای دی دایره ای، شش ضلعی و.. بسیار بالا رفته است. ساختار چنین محصولاتی این اجازه را به فرد می‌دهد تا بتواند در سقف‌، به‌شکل متناسب با معماری داخلی فضای خود از آن‌ها استفاده کند.

چراغ‌های خطی قوسی،

انواع چراغ خطی از نظر نصب و کارایی

براساس اینکه این چراغ‌های خطی را به چه صورت مورد استقاده قرار دهند، در 3 دسته‌ کلی تقسیم کرده‌اند. هرکدام از آن‌ها می‌تواند با توجه به هدف کاربر موثر باشد. به‌عنوان مثال، یک نمونه زیبایی بیشتری دارد و دیگری برای اهداف روشنایی مناسب‌تر است. در ادامه به معرفی انواع نصب چراغ خطی آن‌ها می‌پردازیم:

چراغ خطی توکار، مناسب برای سقف‌های کاذب

برای افزایش زیبایی سقف‌های کاذب و حتی معمولی، می‌توان برای تعبیه چراغ‌های خطی توکار با ایجاد حفره در سقف استفاده شوند. علاوه‌بر سقف‌های کاذب، برای نصب بر روی دیوارها می‌توان از چراغ خطی توکار استفاده کرد. چراغ خطی توکار جزو نمونه‌های پرکاربرد و مینیمال تجهیزات نورپردازی محسوب می‌شود که خود به دو دسته لبه دار و بدون لبه تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید  رابطه بین روشنایی و دمای رنگ نور

انواع توکار، مناسب برای سقف‌های کاذب

چراغ خطی توکار بدون لبه

با استفاده از چراغ خطی توکار بدون لبه یا نام دیگر آن تریملس، می‌توانید زیبایی و شکوه فضا را دوچندان کنید. در این نوع چراغ، هیچ لبه‌ی بیرونی قابل مشاهده نیست و تنها نور به صورت یکپارچه و بدون وقفه با سازه سقف تلفیق می‌شود. این ویژگی منحصر به فرد باعث ایجاد یک ظاهر بسیار زیبا و مینیمال در فضا می‌شود.

نصب این چراغ‌ها قبل از تکمیل سازه کناف صورت می‌گیرد. در واقع، لبه‌های چراغ در این نوع طراحی به ارتفاعی بالاتر از منبع نور منتقل می‌شوند تا پشت کناف قرار گیرند و از دید رفته شوند. پس از نصب چراغ به همراه لبه‌های آن در پشت گچ‌برگ، شکاف کوچک بین چراغ و سقف پوشانده شده و سپس با رنگ کردن و نقاشی سطح سقف، این شکاف به طور کامل پنهان می‌شود و چراغ به طور کاملاً یکپارچه با سازه سقف تلفیق می‌شود.

چراغ خطی توکار لبه دار

در چراغ‌های خطی توکار لبه‌دار، در اطراف دیفیوزر چراغ، لبه‌هایی به عرض حدود 1 سانتی‌متر از هر طرف قرار گرفته‌اند. این لبه‌ها باعث می‌شوند تا نصب چراغ به راحتی صورت گرفته و در صورت وجود خطاهایی در حد 1 سانتی‌متر در هنگام ایجاد برش یا شیار روی سقف برای نصب چراغ، با وجود لبه‌ها، پوشش داده شوند. چراغ‌های خطی توکار توسط بست پروانه‌ای شکل که در پشت بدنه چراغ قرار دارد، از داخل تنظیم شده و با چرخش بست به دور چراغ، بدنه به طور محکم و ثابت در سقف می‌شود.

انواع چراغ خطی روکار، زیبایی قابل توجه

انواع چراغ خطی روکار، زیبایی قابل توجه

گاهی اوقات ممکن است با توجه به دکوراسیون داخلی هر فضا، امکان استفاده از نمونه‌‌های توکار و آویز وجود نداشته باشد. در این شرایط می‌توان از چراغ‌های روکار کمک گرفت. برای نصب چراغ خطی روکار نیازی به ایجاد برش در سقف نداریم، پس اگر سقف از قبل آماده شده باشد بهترین گزینه استفاده از چراغ روکار و یا آویز است. براکت‌های یزدنور بصورت روکار با بدنه آلومینیومی، میزان روشنایی بالا و تحت ضمانت 3 سال تولید می‌شوند که امکان خرید و ثبت سفارش در ابعاد دلخواه با رنگ بدنه سفید و یا مشکی برای شما فراهم است.

جهت دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش چراغ خطی به صورت سفارشی در ابعاد مورد نظرتان از طریق شماره‌های زیر پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

02166765128 09124441801

چراغ‌های آویز، مناسب برای سقف‌های بلند

چراغ‌های آویز، مناسب برای سقف‌های بلند

چراغ خطی آویز از نظر نصب و طراحی بدنه همانند چراغ‌های روکار هستند. گاهی اوقات فضاهایی وجود دارد که سقف نسبتا بلندی دارد. در این شرایط استفاده از چراغ‌های خطی توکار و حتی روکار نمی‌تواند روشنایی مناسب را برای آن فضا ایجاد کند. چراغ‌های آویز با توجه به اینکه از سقف فاصله می‌گیرد، می‌تواند در تامین روشنایی چنین محیط‌هایی موثر باشد.

بیشتر بخوانید  تفاوت بین CCT و CRI چیست؟

اجزای چراغ خطی ال ای دی

اجزای چراغ خطی ال ای دی ممکن است بسته به طراحی و مدل مختلف چراغ، تغییر کنند. اجزای یک چراغ خطی ال ای دی عموماً شامل موارد زیر می‌شود:

  1. منبع نور (LED): این قسمت از چراغ مسئول تولید نور است. از ال‌ای دی‌ها به عنوان منابع نوری استفاده می‌شود که عمر طولانی، مصرف کم انرژی و نور روشن و ملایم را فراهم می‌کنند.
  2. دیفیوزر: این قسمت مسئول توزیع نور به طور یکنواخت و ملایم است. دیفیوزر معمولاً از مواد شفاف یا نیمه شفاف ساخته شده است که نور از آن‌ها عبور کرده و توزیع می‌شود.
  3. درایور: این قسمت مسئول تأمین برق و مدیریت جریان برق برای LED‌ها است. درایور برق ورودی AC را به برق DC مناسب برای LED تبدیل می‌کند و از تغییرات ولتاژ و جریان جلوگیری می‌کند.
  4. بدنه و قاب: این قسمت‌ها برای حمایت از تمام اجزای چراغ و ایجاد یک ظاهر بصری و حفاظتی برای چراغ استفاده می‌شوند. بدنه معمولاً از آلومینیوم یا پلاستیک ساخته شده و قابلیت نصب و نگهداری مناسب را فراهم می‌کند.
  5. رفلکتور و هیت سینک: رفلکتورها وظیفه هدایت نور را دارند و هیت سینک‌ها حرارت تولید شده توسط LED‌ها را جذب و از آن‌ها به طریقی موثری دفع کنند. این عناصر معمولاً از آلومینیوم یا سایر موادی با خواص حرارتی خوب ساخته می‌شوند و به حفظ عمر و کارایی LED‌ها کمک می‌کنند.
  6. سیم‌ها و اتصالات: این قسمت‌ها برای اتصال منابع نوری، دیفیوزر و درایور به یکدیگر و به سیستم برقی ساختمان استفاده می‌شوند.

کاربرد انواع چراغ خطی برای نورپردازی دیتیلینگ خودرو

کاربرد انواع چراغ خطی برای نورپردازی دیتیلینگ خودرو

نور خطی علاوه بر کاربردهای زیبایی که در دکوراسیون‌های داخلی دارد، برای بسیاری از مشاغل موثر خواهد بود. یکی از مکان‌هایی که به نور خطی سقف نیاز دارد، دیتیلینگ خودرو است. فرد برای اینکه بتواند به‌خوبی تشخیص دهد کدام قسمت خودرو رنگ متفاوت و یا خط و خش دارد، باید از منابع روشنایی استفاده کند که نور یک‌دستی برایش فراهم نماید.

یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای ساطع‌کردن نور یکنواخت در بازار وجود دارد، انواع چراغ‌های ال ای دی خطی است. این محصولات می‌تواند به‌صورت آویز و حتی روکار برای سقف و دیوار گاراژ استفاده و به‌منظور چنین هدفی به‌کار گرفته شود. علاوه‌بر این مزیت، مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و هزینه کم‌تری به‌همراه خواهد داشت.

نکته پایانی

در این مقاله سعی کردیم علاوه ‎بر معرفی انواع چراغ خطی، به بررسی ویژگی‌های این محصولات بپردازیم. همان‌طور که اشاره شد، مزایا نورهای خطی ال ای دی، صرفه جویی در مصرف انرژی، تنوع درمدل و ابعاد، روشنایی و طول عمر زیاد است. از براکت و چراغ خطی می‌توان در نورپردازی خانه، نورپردازی تجاری و نورپردازی اداری استفاده کرد. برخی از عوامل تعیین کننده در قیمت چراغ خطی، میزان ضمانت، نوع ماژول نوری و بدنه چراغ است که براکت‌های ال ای دی یزد نیز ازجمله بهترین محصولاتی است که می‌توانید برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مجله یزدنور
برچسب ها > > > , , ,

مقالات مرتبط

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حسن پوراحمدی
    27 اسفند 1402 4:46 ب.ظ

    با سلام
    ببخشید میخواستم بدونم کدوم نوع چراغ خطی برای یک فروشگاه لوازم جانبی گوشی مناسبه؟
    و اینکه آیا می دونید قیمت حدودیش چقدر در میاد؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر کاربر عزیز
      چراغ خطی 12 وات 890 هزارتومان به همراه ریل و منبع تغذیه باید خریداری و نصب شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش