1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. معرفی بهترین نور دیتیلینگ خودرو

معرفی بهترین نور دیتیلینگ خودرو

190
معرفی بهترین نور دیتیلینگ خودرو

نورپردازی دیتیلینگ (Detailing) به معنای استفاده از نور و چراغ برای برجسته کردن جزئیات و ویژگی‌های خاص در فضاها و سازه‌ها است. در واقع، در این نوع نورپردازی، تمرکز بر جزئیات و نمایش بهتر آنها قرار می‌گیرد.  دیتیلینگ خودرو فرآیندی است که در آن با استفاده از شوینده‌ها و مواد براق‌کننده، رنگ خودرو بازیابی، تمیزکاری و پولیش انجام می‌شود. برای انجام درست این فرآیند، داشتن تصویر دقیق از وضعیت بدنه، رنگ، لکه‌ها و خطوط و خراش‌های مورد نیاز بسیار مهم است. به همین دلیل، نور یکی از ابزارهای بسیار حیاتی در دیتیلینگ خودرو محسوب می‌شود.

برای تأمین نور مناسب و کافی، استفاده از چراغ‌های مناسب این کار به تعداد مناسب در دیوارها و سقف فضاهای دیتیلینگ و کارواش انتخاب هوشمندانه‌ای است. براکت یا چراغ‌های لاین با شارنوری و شاخص نمود رنگ بالا، ابزارهای روشنایی مناسبی برای انجام کارهای تخصصی در چنین محیط‌هایی هستند. رنگ نور مورد استفاده در فضای دیتیلینگ خودرو نیز بسیار مهم است. برای این منظور، نور با کلوین رنگ 6000 انتخاب مناسبی است. این باعث می‌شود نور به سمت رنگ آبی متمایل نشود و در عین حال نیز به طیف رنگ زرد نزدیک نشود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود رنگ نور در تشخیص درست لکه‌ها و انجام بازیابی و اصلاحات رنگ خودرو بسیار موثر باشد.

بهترین نور دیتیلینگ خودرو

پس می دانید که نورپردازی خوب و نور کافی اهمیت دارد. آثار خط و خراش ممکن است با چشم غیرمسلح نامرئی به نظر برسند، اما برای اینکه مطمئن شوید به نور مناسب نیاز دارید. نورهای دیتیلینگ متفاوت از منبع نور اصلی است. در این مقاله میخواهیم به معرفی بهترین نور دیتیلینگ خودرو اشاره کنیم.

دو دسته روشنایی وجود دارد: نورهای اصلی و پایه برای همه و دیگری نورپردازی پیشرفته برای حرفه ای ها. هر دو نوع نور می توانند کمک کنند، همه اینها به مهارت ها و انتخاب شما بستگی دارد.  5 گزینه و انواع نورپردازی رایج، زمان استفاده از هر نوع را توضیح می‌دهم و توصیه‌هایی را ارائه می‌دهم که به عنوان یک مبتدی یا حرفه‌ای در نظر بگیرید.

چراغ های سقفی

اگر صاحب یک گاراژ هستید و می خواهید خراش ها و لکه ها را ببینید، به چراغ های سقفی نیاز دارید. چراغ ال ای دی ها انتخاب خوبی برای تقلید از نور روز (حدود 5000 تا 6000K) هستند و همچنین خنک می مانند و نسبت به هالوژن ها یا لامپ های فلورسنت فشرده از نظر انرژی به صرفه تر هستند. هالوژن ها یا لامپ های CFL گرم می شوند. در اینجا چند چراغ روشنایی سقفی به شما معرفی خواهیم کرد.

چراغ ال ای دی قابل اتصال hykolity

اگر یک گاراژ یا مغازه اختصاصی دارید، چراغ روشنایی فروشگاهی یک انتخاب عالی است و برای نصب نیازی به سیم کشی یا کار الکتریکی ندارد. این چراغ ها به وضوح از سقف آویزان هستند، می توانند به هم متصل شوند و برای کارهای دیتیلینگ خودرو عالی هستند زیرا می توانند مستقیماً روی وسیله نقلیه شما در ارتفاع قابل تنظیم قرار گیرند. بهترین نور دیتیلینگ خودرو می تواند چراغ های تنظیم ارتفاع باشد.

لامپ های Hyerikon T8

اگر از قبل وسایلی را نصب کرده اید، لامپ های TRLIFE LED T8 گزینه ای عالی برای استفاده هستند که نه تنها دیدن وسیله نقلیه شما را آسان تر می کند، بلکه در هزینه شما نیز صرفه جویی می کند. این لامپ های LED بسیار کارآمدتر از لامپ های فلورسنت هستند و می توانند 10 تا 15 سال عمر کنند. 6000K رنگ سفید آن ها برای دیدن جزئیات بسیار خوب است و همچنین طول عمر آنها بیش از 50000 ساعت است.

چراغ های خطی

اگر به دنبال یک گزینه واقعا مقرون به صرفه هستید، چراغ خطی ال ای دی ( براکت) یک انتخاب محبوب است که بسیاری از خودروسازان از آن استفاده می کنند. آنها به یک پریز دیواری وصل می شوند و باید با اتصال دهنده ها به یکدیگر متصل شوند. اینها گزینه مناسبی هستند زیرا نیازی به سیم کشی مجدد ندارید. دیفیوزر چراغ خطی نقش مهمی در ایجاد چنین نوری به عهده دارد. نوری که به بدنه خودرو تابیده می شود باید کاملا یکدست و بدون سایه باشد. در غیر این صورت در کیفیت ارائه امور مربوط به دیتیلینگ خودرو تأثیر نامطلوب بجا خواهد گذاشت.

نکته سریع: اگر چراغ‌ها را در گاراژ نصب می‌کنید، یکی از بهترین روش‌ها این است که آنها را به شکل «U» نصب کنید و در کنار محیط ماشینتان قرار بگیرند. به خصوص هنگام اصلاح رنگ، این کار می تواند به روشن کردن همه چیز به درستی کمک کند.

بیشتر بخوانید  تاثیر نورپردازی بر راندمان در محیط کار

چراغ های تطبیق رنگ برای جزئیات

در صورتی که شما در یک کارگاه دیتیلینگ کار می‌کنید و می خواهید خراشیدگی بدنه خورو را ازبین ببرید، این چراغ ها توانایی تغییر دمای رنگ را بسته به رنگ وسیله نقلیه شما دارند و دارای فناوری تطبیق رنگ داخلی هستند . این نوع چراغ‌ها به عنوان چراغ‌های عیب‌یابی شناخته می‌شوند و می‌توانند چرخش‌ها و خراش‌هایی را نشان دهند که با نورپردازی معمولی قابل مشاهده نیستند. این نور برای حرفه ای ها مناسب است و گران ترین هستند. در اینجا یک مورد از چراغ تطبیق رنگ را معرفی خواهیم کرد:

چراغ های SCANGRIP

برند Scangrip یکی از محبوب ترین چراغ ها در دسته چراغ های تطبیق رنگ و تطبیق پذیری است. شما می توانید دمای رنگ را بسته به وسیله نقلیه تنظیم کنید. در واقع دارای تکنولوژی تطبیق رنگ داخلی است. با Scangrip، می‌توانید مدل‌های مختلفی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید: از یک چراغ قابل حمل MatchPen تا چراغ‌های کاری که می‌توانند روی سه‌پایه نصب شوند.

چراغ های نقطه ای و چراغ های سه پایه

اگر تهیه چراغ های تطبیق رنگ برای مجموعه شما با بودجه شما کمی بیش از حدهمخوانی ندارد و گران است، استفاده از چند چراغ LED روی سه پایه میتواند جوابگوی نیاز شما باشد. حتی می‌توانید از چراغ‌های سه‌پایه بی‌سیم استفاده کنید تا سیم ها مانع دقت و تمرکز شما نشود. بهترین نور دیتیلینگ خودرو

نورافکن‌ها و چراغ‌های روی سه پایه برای هر نوع کار در مغازه یا گاراژ یک عنصر اصلی هستند همینطور برای انجام کارهای جزئیات نیز بسیار خوب عمل می‌کنند.

نور های قابل حمل و دستی

برای تمیز کردن داخل خودرو استفاده از چراغ‌های قابل حمل و دستی پیشنهاد میشود. شما می‌توانید تقریباً از هر جایی آن را آویزان کنید. بیشتر این چراغ ها قابل شارژ هستند و دارای دو حالت روشنایی اند و برای کاربردهای متعدد در داخل و خارج عالی هستند.

چراغ دیتیلینگ خورو

یکی دیگر از لوازم جانبی که به شدت توصیه می کنیم، چراغ قوه ال ای دی است. Coast خط خوبی از این خودکارهای LED بازرسی قابل شارژ ایجاد می کند و لوازم جانبی خوبی برای بررسی سریع پانل های رنگ برای علائم چرخشی است که ممکن است از دست داده باشید.

بیشتر بخوانید  طریقه نصب پروژکتور ال ای دی

چراغ های بالای سر (head lamp)

حتی در روز روشن، تمیز کردن محفظه موتور یا فضای داخلی ماشین شما می تواند دشوار باشد زیرا نگه داشتن چراغ قوه و گردگیری یا تمیز کردن آن بسیار دشوار است. شما می‌توانید از هدلامپ استفاده کنید. هدلامپ ها سواحل دارای گزینه‌های قابلیت تنظیم رنگ ال ای دی هستند، بنابراین لازم نیست نگران رفع نقص یا روشن نبودن چراغ‌ها باشید. اینها همچنین به شما امکان می دهند پرتو نور را متمرکز کنید، که خوب است. استفاده از هد لامپ بدون استفاده از دست انتخاب بسیار مناسبی است.

نورپردازی برای خودروهای تیره و روشن

قبل از خرید لامپ یا هر نوع روشنایی، یکی از فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید تعداد لومن مورد نیاز شما است. برای خودروهای تیره‌تر، بسیاری از افراد لامپ‌هایی را در محدوده 5000-6500k انتخاب می‌کنند، در حالی که خودروهای با رنگ روشن‌تر ممکن است فقط به 3000-4500k نیاز داشته باشند. اگر نور شما خیلی روشن باشد، می‌تواند جزئیات ریز را، به‌ویژه در خودروهای با رنگ روشن بهتر نشان دهد، به همین دلیل است که چراغ‌های تطبیق رنگ برای جزئیات بسیار محبوب هستند.

درک لومن، کلوین و وات

احتمالاً این اصطلاحات نورپردازی را شنیده اید، یک تعریف ساه و کوتاه برای آشنایی شما نوشتیم:

  • لومن: اندازه گیری خروجی نور
  • کلوین: اندازه‌گیری دمای نور (درجه حرارت‌های بالاتر آبی به نظر می‌رسند مانند 7000k، در حالی که دمای پایین‌تر زرد به نظر می‌رسد)
  • وات: اندازه گیری میزان مصرف برق یک لامپ

اگر با اصطلاحات روشنایی آشنا شوید می‌دانید چه چراغ‌هایی بر حسب نیازتان کارآمدتر و به صرفه تر است.

نتیجه گیری

به طور کلی شما چندین گزینه دارید: چراغ‌های کارگاهی، براکت ال ای دی، چراغ‌های دستی قابل حمل، چراغ‌های سر و چراغ‌های ویژه جزئیات مانند چراغ‌های ساخته شده توسط SCANGRIP. برای اکثر مردم، چند چراغ سه پایه ای ممکن است تنها چیزی باشد که برای شروع به پاک کردن خراش ها نیاز دارید. اگر شما یک دیتیل کار حرفه‌ای هستید، شاید ارزش خرید چراغ‌های با قابلیت تطبیق رنگ را داشته باشد. ماشین‌بازان حرفه‌ای با واژه دیتیلینگ خودرو به خوبی آشنا هستند. چرا که دیتیلینگ یکی از ضروری‌ترین روش‌ها برای نگهداری از خودرو است که آن را مثل روز اول، جذاب و نو نگه می‌دارد. بهترین نور دیتیلینگ خودرو

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش