1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. وال واشر چیست و کاربردهای آن در نورپردازی

وال واشر چیست و کاربردهای آن در نورپردازی

699
وال واشر چیست و کاربردهای آن در نورپردازی

وال واشرها  از جدیدترین عنصرهای نورپردازی هستند، که امروزه کاربردهای زیادی دارند. انواع متفاوتی از آن تولید می شوند که با توجه به درخواست متقاضیان در طول، طیف رنگی و توان های مختلف در بازار موجود می باشند. این محصول نسبت به دیگر المان های روشنایی، زیباتر و ظریف هستند و فضای کمتری را اشغال می کند. از کاربردهای آن در روشنایی و نورپردازی نمای ساختمان، دیوارها و … می توان نام برد.

مختصری درباره والواشر

والواشر (wall washer) یک عنصر نورپرداز نو و پرکاربرد می باشد. این قطعه از چیده شدن چندین لامپ در کنار هم با طرح های متفاوت تشکیل شده است. این عنصر از چهار قسمت، بدنه، لنز، داریور، LED (ال ای دی) تشکیل شده اند. لامپ های مورد استفاده در والواشر معمولا LED SMD هستند؛ با توجه به سفارش و نیاز متقاضی ال ای دی را روی آن به صورت متراکم و یا با فاصله زیاد تولید می کنند.

از دلایل استفاده از والواشرهای ال ای دی ، کم مصرف بودن، عدم تولید یا خیلی کم حرارت، عمر زیاد و تنظیم نور آن با میزان نور طبیعی است. از دیگر مزایای  آن نورافکنی خطی از بالا به پایین سطح های مختلف است. پرتاب نوری بالایی دارند و سطح وسیعی از ساختمان و دیوار را پوشش می دهند. این محصول طیف رنگی و تنوع زیادی دارد مثلا نوع فول کالر آن توانایی تاباندن همه رنگ ها را دارند.هم چنین در شرایط جوی مختلف و در برابر  ضربه مقاومت بالایی دارند.

وال واشر چیست و کاربردهای آن در نورپردازی

کاربردهای وال واشرهای ال ای دی را سعی می کنیم مختصری در این مورد توضیح دهیم. قطعا اکثر ما نماهای زیبایی که توسط نور در نمای ساختمان و دیوارهای بلند به کار رفته است را دیده ایم. جذابیت این روش نورپردازی بسیار زیاد است. رعایت قوانین و طراحی مناسب نور به اندازه پایه های سازه ساختمانی بسیار مهم می باشد. نورپردازی ساختمان علاوه بر زیبایی می تواند ساختمان را برجسته و باهویت کند، طوریکه دیگران وقتی ساختمان را از بیرون می بینند، آن را متمایز و خاص بدانند.
روانشناسی رنگ می تواند به طراحان و معماران کمک کند تا طراحی زیبایی را اجرا کنند. برای مثال از رنگ سبز برای نورافکنی فروشگاه ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان

انواع وال واشر می تواند برای به وجود آوردن نور تزیینی در محیط های زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  •  نمای بیرونی و داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری
  • بدنه ی پل ها به منظور تامین روشنایی تزیینی
  • بناهای تاریخی، موزه ها و گالری های هنری (استفاده از انواع وال واشر برای به وجود آوردن نور تاکیدی (رنگی یا سفید)
  •  استفاده در فضاهایی مثل برج ها، تونل ها، زیر گذرها و ستون ها
  • قابل استفاده در صنعت تبلیغات به منظور تزیینات غرفه های نمایشگاهی و ویترین های تبلیغاتی
  • نور پردازی آکواریوم آب شیرین : استفاده از والواشر در آکواریوم های آب شیرین در اغلب موارد برای زیبایی مود استفاده قرار می گیرد .
  • نور پردازی آکواریوم آب شور : این مورد برای شبیه سازی آکواریوم به محیط دریا  برای حیات ماهیان آب شور الزامی است و از ال ای دی های کلوین دار و UV در وال واشر باید استفاده شود.

وال واشر چیست؟

نکات استفاده از وال واشر

از روش و فنون استفاده از وال واشر ال ای دی در نورپردازی و روشنایی می توان موارد زیر را توضیح داد:

  1. برای اینکه ساختمان یکنواخت نباشد می توان از تضاد رنگ استفاده کرد، تا جذابیت آن بیشتر شود.البته این مورد برای ساختمان های اداری مناسب نیست.
  2. استفاده ترکیبی از نورپردازی عمودی و تاکیدی، که ساختمان را برجسته تر نمایش می دهد. مثلا نورافکنی اطراف قاب پنجره به شکل ستاره که زیبایی زیادی دارد.
  3. برای بلند به نظر رسیدن ساختمان می توان از نورپردازی عمودی و افقی استفاده کرد.

طراحی هیجان انگیز بر روی دیوارهای بلند شهر نیز با استفاده از این عنصر می باشد. از خوبی های قطعه ذکر شده، این است که بر روی همه نوع و جنس دیوار قابل اجرا می باشد. طراحی نور منحصر به فرد موجب شده تا اکثر ما حداقل یک عکس زیبا در کنار دیوارهای بلند و رنگارنگ داشته باشیم.

وال واشر های یزد نور با بهره نوری بالا، عدم خیرگی، پخش نور یکنواخت، قیمت مناسب و ضمانت تعویض 2 ساله باعث می شود تا از دیگر وال واشر ها و چراغ خای خطی متمایز باشد.

از دیگر ویژگی های خاص این محصول میتوان به هیستیک سنگین، چیپ EPISTAR و ترانس دارک انرژی اشاره کرد!

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش