1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. معرفی چند ایده برای استفاده از وال واشر

معرفی چند ایده برای استفاده از وال واشر

554
معرفی چند ایده برای استفاده از وال واشر

امروزه یکی از محصولات روشنایی و نورپردازی پر استفاده و محبوب در بازار، وال واشر ال ای دی به شمار می روند که دارای کاربردهای زیادی در نورپردازی داخلی و خارجی دارد. این وال واشر های ال ای دی به دلیل داشتن قیمت مناسب، رنگ نور های جذاب و همچنین روشنایی مطلوب، گزینه مناسبی جهت نورپردازی فضاها و اماکن مختلف به شمار می روند و می توانید به کمک آنها محیط مورد نظر خود را تبدیل به مکانی بی نظیر و چشم نواز نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند ایده برای استفاده از وال واشر ال ای دی بپردازیم.

هم اکنون، امکان استفاده از والواشر در کلیه فضاها از جمله نورپردازی ساختمان، بنرهای تبلیغاتی، نصب و پیاده سازی آن در باغ، نورپردازی مغازه، هتل، سوپرمارکت ها، نمایشگاه ها و سایر اماکن تجاری وجود دارد و علاوه بر آن می توانید اقدام به استفاده از این چراغ ها به عنوان منبع مکمل روشنایی استفاده کنید. پس از انتخاب نوع وال واشر، مکانی که قصد نورپردازی با آن را دارید، در نظر بگیرید. ما در ادامه قصد داریم پنج مورد از بهترین مکان هایی که این وال واشر ها به طور معمول در آنها مورد استفاده قرار می گیرند را معرفی نماییم:

1-کاربرد وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان

وال واشر یک محصول برای نورپردازی است که تقریبا جدید و کاربردی است، از این محصول میتوان به عنوان پروژکتورهای نما نیز استفاده کرد. مثلا برای نورپردازی ساختمان هایی که فضایی باریک و ستون های بلند دارند. در این شرایط نمی توان از چند پروژکتور به طور همزمان استفاده کرد چرا که علاوه بر کمبود فضا، تعدد پروژکتورها در کنار هم، ظاهر نامناسبی ایجاد می کند. وال واشر ها می توانند نور های خطی و یکنواخت در عرض زیاد ایجاد کنند. وال واشر ها علاوه بر نورپردازی به عنوان بخشی از زیبایی نما هم به کار میروند و نما را بسیار شیک و خاص می کند.

بیشتر بخوانید  تفاوت روشنایی و سفیدی کاغذ

2-رشد گیاهان (گرولایت)

وال واشر رشد گیاه ( لامپ کم مصرف برای رشد گیاه ) توانسته هزینه های مشتریان را به حداقل برساند. نور خطی که نام تجاری آن در بازار الکترونیک، وال واشر رشد گیاه می باشد یکی از کاربردی ترین و رایج ترین فریم های مخصوص رشد گیاهان است که بسیار مناسب گیاهان، صیفی جات و سبزیجاتی است که در فضاهای خانگی، صنعتی و گلخانه های بزرگ به صورت طبقه بندی شده پرورش می یابند.

3-نورپردازی آکواریوم آب شیرین با لامپ وال واشر

مسئله روشنایی و نورپردازی آکوراریوم، یکی از مهمترین مسائلی است که باید اهمیت زیادی برای آن قائل شد چون نورپردازی مناسب موجب زیبایی و بهتر دیده شدن فضای آکوراریوم می گردد و از طرفی نور و روشنایی یکی از نیازهای ضروری تمام ماهی ها، آبزیان و حتی گیاهان دریایی به شمار می رود. در این میان همان گونه که می دانیم، لامپ های ال ای دی به دلیل عمر نسبتا طولانی، مصرف انرژی بسیار پایین و همچنین تولید گرمای ناچیز، منبع نوری بسیاری مناسبی برای انواع مختلف آکواریوم ها به شمار می روند.

4-نورپردازی آکواریوم آب شور

این مورد برای شبیه سازی آکواریوم به محیط دریا برای حیات ماهیان آب شور الزامی است و از ال ای دی های کلوین دار و UV در وال واشر باید استفاده شود.

5-بدنه پل ها به منظور تامین روشنایی تزیینی

یکی از مزایای بارز این محصولات این است که وال واشر ها مجهز به لنزهایی با درجات مختلف هستند که به همین دلیل شدت نور بالایی را در خروجی خود پدید می آورند. از این رو به سادگی می توانند نظر بیننده را به خود جلب کرده و در بیننده تاثیر بگذارند. همچنین این دسته از محصولات ال ای دی، این قابلیت را دارند که تراکم LED ها را در آن ها تغییر داد. بنابراین به سادگی می توان شدت نور را در آن کم یا زیاد کرد. از این رو متناسب با طرح و برنامه نورپردازی نما و پل ها طراحی و تنظیم می شوند.

بیشتر بخوانید  فلیکر یا سوسو زدن چراغ چیست

6-قابل استفاده در صنعت تبلیغات

نورپردازی تابلو های تبلیغاتی مغازه ها و روشنایی آن ها، یک امر بسیار مهم در بهتر دیده شدن تابلو های تبلیغاتی است. برای روشن کردن بیلبورد ها و بنر های تبلیغاتی حتما باید از دو ردیف وال واشر در بالا و پایین استفاده کرد. این لامپ ها یک نوع از لامپ های کاربردی جدید و مرسوم در نورپردازی تابلو ها می‌باشد و معمولا به جای استفاده از پروژکتور ها، بکار می‌روند. در شرایطی که امکان استفاده از پروژکتور وجود نداشته باشد و همزمان نیاز به نور زیاد باشد، می توان از وال واشر ها استفاده کرد.

7-مراکز تفریحی، بناهای تاریخی و موزه ها

وال واشر ال ای دی یزد نور مناسب استفاده در نمای ساختمان، نورپردازی پل ها، موزه ها و بناهای تاریخی و… استفاده می شود.

 

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش