1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. تفاوت جت لایت و وال واشر

تفاوت جت لایت و وال واشر

565
تفاوت جت لایت و وال واشر

تفاوت جت لایت و وال واشر در شکل و فرم ظاهری و همچنین پرتاب نور می باشد. با پیشرفت صنعت روشنایی و معماری بناها، منابع نورانی برای نورپردازی تنوع بیشتری پیدا کرده اند. وال واشرها و جت لایت ها هر دو از تجهیزات روشنایی پرکاربرد برای نورپردازی نمای ساختمان ها و نورپردازی فضای باز می باشند. درجه حفاظتی هر دو تجهیز، IP65 به بالا بوده و برای استفاده در فضاهای باز طراحی شده اند. با وجود شباهت های موجود بین وال واشر و جت لایت، این دو دارای تفاوت های اساسی در کارایی و موارد دیگر می باشند.

تفاوت جت لایت و وال واشر:

شکل ظاهری

وال واشر نما از نظر شکل ظاهری به صورت مستطیل باریک بوده و از تعدادی چراغ LED تشکیل شده است که در کنار هم ردیف شده اند. وال واشرها در رنگ های آفتابی، مهتابی، فول کالر و غیره و با توان های مصرفی 3 وات به بالا موجود می باشند. جت لایت نیز از جدیدترین تجهیزات روشنایی نورپردازی ساختمان است که با نام روشنایی خطی نیز شناخته می شود. از نظر شکل ظاهری به شکل دایره ای بوده و دارای پایه پروژکتوری برای چرخش چراغ در جهت مناسب می باشد. جت لایت از یک لنز محدب برای متمرکز کردن نور در راستای یک خط برخوردار می باشد. این لنز معمولا ضد اشعه UV بوده و نور خورشید را دفع می کند.

کارایی

دیگر تفاوت جت لایت و وال واشر کارایی آنها می باشد. وال واشرها عموما در ساختمان های بلندی استفاده می شوند که برای نورپردازی محدودیت فضا وجود دارد. وال واشرها جای کمتری نسبت به جت لایت اشغال کرده و در فضاهای باریک نیز قابل استفاده هستند. آنها نوری یکنواخت و با عرض زیاد را ایجاد می نمایند، بنابراین برای نورپردازی دیوارها و فضاهای عریض مناسب می باشند.

بیشتر بخوانید  مفهوم لومن بر وات و تأثیر آن بر عملکرد LED

انواع جت لایت نیز برای نورپردازی اماکن و ساختمان ها استفاده می شوند. آنها دارای پایه هستند و در هر مکانی حتی بر روی زمین نیز می توانند، قرار گیرند. نصب آسان از ویژگی های جت لایت ها است و نوری خطی و متمرکز به سمت بالا می تابانند. تغییر زاویه تابش نور تا 180 درجه از ویژگی های مثبت جت لایت در برجسته سازی نماها و اشیا می باشد.

پرتاب نور

تفاوت جت لایت و وال واشر در پرتاب نور  به توان مصرفی چراغ های LED بستگی دارد. به طور کلی جت لایت ها نورافکن های بسیار قوی بوده و دارای شدت پرتاب نور 30 تا 50 متر می باشند. وال واشرها نیز بسته به توان مصرفی خود شدت پرتاب نور متفاوتی دارند؛ اما معمولا پرتاب نور آنها کمتر از جت لایت ها است.

خرید جت لایت و وال واشر

قبل از خرید بهترین جت لایت و وال واشر نما و دیگر تجهیزات نورپردازی باید میزان توان مصرفی، پرتاب نور و کارایی محصول را بررسی نمایید. شما می توانید، برای خرید بهترین تجهیزات نورپردازی به سایت یزد نور مراجعه کرده و وال واشر و جت لایت سری ژوپیتر را با کیفیت بی رقیب در بازار سفارش دهید.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش