1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. طریقه نصب وال واشر

طریقه نصب وال واشر

494
طریقه نصب وال واشر

وال واشر ال ای دی می تواند جلوه خیره کننده ای به پروژه ها و تلاش های معماری شما بدهد. وال واشر ال ای دی یک محصول نورپردازی است که نما ها و مناظر مانند نمای بیرونی ساختمان های مسکونی، پاسیو، میدان ها، رستوران ها، مراکز خرید و … را روشن می کند. در نتیجه، دیوار هدف به طور یکنواخت با نور غرق می شود.

چرا وال واشر LED برای نما مهم است؟

وال واشرهای ال ای دی از تقاضای بالایی برخوردار هستند زیرا می توانند نمای بیرونی هر عنصری را با ارائه نور دلپذیر و یکنواخت به ویژگی های مهم تا حد زیادی بهبود بخشند. به همین دلیل، به ویژه کاربرد وال واشر در موزه ها، ساختمان های تاریخی، گالری ها و نمایشگاه ها مورد توجه است.

طریقه نصب وال واشر :

برای نصب وال واشر باید تمامی مراحل را به درستی و با دقت انجام دهید.  توجه کنید که برای این کار باید حتما ایمنی را رعایت کنید. برای عایق کاری از دستکش و کفش لاستیکی مناسب استفاده کنید. فریم وال واشر یا قاب پروژکتور معمولا دارای پایه‌هایی هستند که برای راحت کردن فرایند نصب آن‌ها طراحی شده‌اند. این پایه‌ ها معمولا دارای قابلیت تنظیم زاویه هستند و می‌ توان به راحتی پس از نصب، زاویه تابش وال واشر یا پروژکتور را تغییر داد.

اولین و مهم‌ترین نکته‌ ای که باید در زمان نصب، به آن دقت کنید؛ این است که وال واشر را درکجا نصب کنید. البته که بهتر است قبل از خریدن هر محصولی این تصمیم را بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما اگر محصول را خریده‌اید؛ هنوز دیر نشده و می‌توانید تا قبل از نصب، بهترین محل را برای آن پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  درجه حفاظت یا استاندارد IP چیست ؟

این چند مرحله آسان را دنبال کنید و وسایل روشنایی خود را در کمترین زمان نصب کنید.

  1. برق محل را قطع کنید.
  2. پایه نصب را با استفاده از پیچ و مهره بر روی فریم وال واشر یا قاب پروژکتور متصل کنید.
  3. اندازه گیری محل نصب وسایل را تعیین کنید. محل را با نوار یا نشانگر علامت بزنید.
  4. فاصله میان سوراخ های محل اتصال پایه را اندازه بگیرید و به دقت جای آن‌ ها را با عمق مناسب بر روی محل نصب سوراخ کنید.
  5. پایه را به دقت بر روی محل سوراخ‌ ها قرار داده و پیچ کنید. دقت کنید که پایه باید به قدری محکم باشد که به مرور زمان یا در اثر ضربه و فشار جابه‌جا نشود. این پایه را باید در جایی بین بدنه و مکان نصب قرار دهید.
  6. پس از محکم کردن پایه، زاویه تابش آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.
  7. برای اتصال وال واشرها یا پروژکتورها به هم از سیم‌کشی موازی استفاده کنید. اگر این تجهیزات دارای کنترلر داخلی باشند؛ باید به صورت جداگانه به برق شهری متصل شوند. اما اگر از کنترلر خارجی استفاده می‌کنید؛ باید ابتدا همه تجهیزات را به کنترلر متصل کرده و در نهایت آن‌ها را به منبع تغذیه وصل کنید.
  8. نصب را بررسی کنید. منبع تغذیه را قطع کنید و بررسی کنید که آیا چراغ چشمک می زند. اگر نه، مراحل را به عقب برگردانید و بررسی کنید که آیا سیم ها به درستی وصل شده اند یا خیر.

آیا چراغ های ال ای دی دیوارها را خراب می کنند؟

اگر فکر می کنید نصب چراغ های ال ای دی می تواند به دیوارها آسیب برساند، کاملاً درست نیست. اینکه آیا طریقه نصب وال واشر ال ای دی باعث آسیب به دیوار می شوند یا خیر به دلایل زیر بستگی دارد:

  • چه مدت است که فیکسچر نصب شده است؟
  • کیفیت سطح دیوار، رنگ یا کاغذ دیواری.
  • آب و هوا همچنین می تواند بر روی دیوار و اتصالات فیکسچر تأثیر بگذارد.
  • برای چراغ های LED مختلف، فرآیند نصب متفاوت است. برخلاف چراغ‌ های LED نواری که از چسب‌ های قوی برای چسباندن به دیوار استفاده می‌کنند، وسایل وال واشر LED از پیچ و مهره استفاده می‌ کنند.
بیشتر بخوانید  همه چیز درباره نورپردازی اداری و دفاتر کار
در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش