1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. چراغ چمنی چیست

چراغ چمنی چیست

491
چراغ چمنی چیست

امروزه نورپردازی نه فقط از جنبه روشنایی بلکه برای اجاد زیبایی بیشتر و جذابیت فضا از اهمیت بسیاری برخوردار است. به طور مثال نورپردازی فضای سبز مانند باغچه، پارک ها، حیاط، درختان و پیاده رو ها به ایجاد جذابیت بصری کمک می کند. چراغ چمنی یکی از تجهیزات پر استفاده به منظور روشنایی و نورپردازی محوطه باغ و ویلا و فضای سبز است. در این مقاله قصد داریم برای شما توضیح دهیم چراغ چمنی چیست و کاربرد آن را توضیح دهیم. بسیاری از افرادی که قصد نورپردازی برای محوطه را دارند توضیح دهیم که این چراغ چگونه استفاده می شود.

چراغ چمنی چیست

(‏Garden Light‏) به نوعی از چراغ های فضای باز می گویند ‏که برای روشن کردن چمن، باغ و باغچه در خانه و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ چمنی با نام های دیگری نیز شناخته می شود مانند چراغ محوطه ای و یا چراغ حیاطی.

انواع چراغ چمنی

چراغ چمنی دفنی

یکی از انواع چراغ چمنی بصورت دفنی است. از خصوصیات چراغ های دفنی این است که پایه ندارند و در بصورت توکار داخل زمین یا خاک نصب می شوند و نورپردازی را از کف کار انجام می دهند. از این مدل چراغ چمنی دفنی معمولاً برای نورپردازی گیاهان و درختان، پله، نمای ساختمان و… استفاده می‌شود و جلوه زیبا و چشم نوازی می بخشد. هدف اصلی از نصب چراغ چمنی به صورت دفنی، روشنایی نیست بلکه بیشتر مشخص کننده مسیر هستند، صرفا جنبه ‏تزیینی و دکوراتیو دارند. هم چنین ساخت آن ها به صورتی است که در برابر نفوذ آب و باران و گرد و غبار مقاوم هستند.

چراغ چمنی جت لایتی

دارای پایه ای محکم است که با آن در زمین قرار می گیرد. می توان گفت چراغ چمنی تا ارتفاع 3 متری را روشن کند و رنگ نورهای متنوعی شامل: امبر، بنفش، آفتابی و مهتابی و… دارد. همچنین ویژگی هایی مانند تنظیم زاویه تابش، حفاظت بالا و میزان روشنایی مطلوب در این نوع چراغ است. چراغ چمنی نیزه ای یکی از این نوع است که پایه نیزه ای آن به ‏راحتی تا عمق خاک فرو می رود و چراغ به راحتی در جای خود ثابت می شود. پروژکتور های چمنی دارای لامپ های ال ای دی هستند که قادرند با به کار گرفتن انرژی کمتری نور بیشتری را تولید کنند.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب پنل ال ای دی

چراغ خورشیدی یا سولار

چراغ چمنی خورشیدی یا سولار چراغ هایی هستند که از طریق باتری های مخصوص، انرژی خورشید ‏را در طول روز ذخیره می کنند. هنگامی که روشنایی روز کم می شود، از انرژی ذخیره شده خود استفاده میکنند ودر تمام طول شب روشن می شوند. در این چراغ ها فناوری های پیشرفته ای استفاده شده و برای محیط باغ، چمن و ‏گیاهان محوطه شما هیچ گونه ضرری ندارند. با استفاده از چراغ چمنی خورشیدی می توان در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی کرد.

چراغ چمنی پایه کوتاه و بلند

به این دسته چراغ های باغچه ای می گویند. معمولاً ارتفاع پایه این چراغ‌ها بین 80 تا 120 سانتی متر است که از مدل با ارتفاع آن در فضاهای بزرگ و وسیع مانند ویلا، باغ، فضای سبز عمومی و… و از مدل کوتاه‌ آن در فضای محدود مانند باغچه استفاده می‌شود.

خرید چراغ چمنی

امروزه وب سایت های بسیار زیادی وجود دارند که به فروش انواع تجهیزات نور پردازی اعم از چراغ چمنی می پردازند و به راحتی با مراجعه به آنها می توان در هر ساعت از شبانه روز، بدون نیاز به صرف وقت زیاد و هزینه رفت و آمد برای خرید این محصول اقدام کرد و یا از قیمت آن اطلاع پیدا کرد. شرکت یزدنور یکی از تولیدکنندگان این چراغ استکه دارای میزان روشنایی بالا، درجه حفاظت IP65، چیپ باکیفیت و قوی، بدنه از آلومینیوم مرغوبو  ساخت سفارشی زاویه تابش با رنگ نورهای متنوع است.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش