1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. نحوه تست لامپ ال ای دی

نحوه تست لامپ ال ای دی

564
نحوه تست لامپ ال ای دی

ال ای دی نوعی دیود است. دیود منتشر کننده نور قهرمان جهان الکترونیک است. نحوه تست لامپ های ال ای دی با یک مولتی متر دیجیتال ساده است، که به شما قدرت خواندن روشنی نور را می دهد. روشنایی ال ای دی در حین آزمایش، کیفیت آن را نیز نشان می دهد. اگر مولتی متر برای استفاده ندارید، یک نگهدارنده باتری سکه ای ساده با سرب به شما اطلاع می دهد که آیا چراغ های LED شما هنوز کار می کنند یا خیر.

نحوه تست لامپ ال ای دی با مولتی متر

یک مولتی متر دیجیتالی بخرید که بتواند دیود را بخواند. مولتی متر های پایه فقط آمپر، ولت و اهم را اندازه گیری می کنند. برای تست چراغ های ال ای دی به یک مولتی متر با تنظیم دیود نیاز دارید. رابط های تست قرمز و مشکی را وصل کنید. سیم های تست قرمز و مشکی باید به خروجی های جلوی مولتی متر متصل شوند. سرب قرمز بار مثبت است. سرب سیاه رنگ بار منفی است و باید به ورودی با برچسب “COM” وصل شود.

کلید مولتی متر را روی تنظیمات دیود بچرخانید. صفحه جلویی مولتی متر خود را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آن را از حالت “خاموش” دور کنید. به چرخش آن ادامه دهید تا زمانی که روی تنظیمات دیود قرار بگیرید. اگر به صراحت برچسب گذاری نشده باشد، تنظیم دیود ممکن است با نماد مدار دیود نشان داده شود. نماد دیود به صورت بصری هر دو پایانه آن، کاتد و آند را نشان می دهد.

پروب مشکی را به کاتد و پروب قرمز را به آند وصل کنید. پروب مشکی را به انتهای کاتد LED که معمولاً شاخک کوتاه‌ تر است، لمس کنید. سپس، پروب قرمز رنگ را به آند، که باید شاخک بلندتری باشد، لمس کنید. اطمینان حاصل کنید که کاتد و آند در طول این آزمایش با یکدیگر تماس نداشته باشند، که ممکن است مانع از عبور جریان از لامپ LED شود و نتیجه شما را مختل کند.
پروب های سیاه و قرمز نیز نباید در طول آزمایش با یکدیگر تماس داشته باشند. ایجاد اتصالات باید باعث روشن شدن ال ای دی شود.

بیشتر بخوانید  نکات مهم در نورپردازی آرایشگاه

مقدار روی صفحه نمایش دیجیتال مولتی متر را بررسی کنید. هنگامی که پروب ها کاتد و آند را لمس می کنند، یک چراغ LED سالم باید ولتاژ تقریبا 1600 میلی ولت را نشان دهد. اگر در طول آزمایش هیچ علامتی روی صفحه نمایش شما ظاهر نشد، دوباره شروع کنید تا مطمئن شوید که اتصالات به درستی انجام شده است. اگر منبع تغذیه شما هیچ ولتاژ خروجی ارائه نمی کند، ترانسفورماتور باید تعویض شود. اگر در خروجی ولتاژ دارید، چراغ های LED کار نمی کنند و باید عوض شوند.

روشنایی LED را ارزیابی کنید. هنگامی که اتصالات مناسب را برای نوه تست لامپ ال ای دی خود برقرار می کنید، باید روشن شود. پس از توجه به خوانش روی صفحه دیجیتال، به خود LED نگاه کنید. اگر خوانش معمولی دارد اما کم نور به نظر می رسد، احتمالاً یک LED با کیفیت پایین است. اگر به شدت بدرخشد، احتمالاً یک چراغ LED با کارایی بالا است.

تست با باتری سکه ای

از یک باتری سکه ای برای تست استفاده کنید. باتری‌های سکه‌ای ایمن‌ترین گزینه هستند زیرا جریان کافی را برای ایجاد آسیب وارد نمی‌کنند. آزمایش با هر نوع باتری دیگری ممکن است چراغ های LED شما را بسوزاند. این باتری‌ها را از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های سخت‌افزار یا آنلاین خریداری کنید. از باتری های سکه ای CR2032 یا CR2025 استفاده کنید.

یک نگهدارنده باتری سکه ای مربوطه با سرنخ بخرید. اطمینان حاصل کنید که نگهدارنده دارای سرنخ های قرمز و مشکی برای آزمایش چراغ های LED است.

سرب سیاه را به کاتد و سرب قرمز را به آند وصل کنید. برای آزمایش LED خود، نوک پروب سیاه را به کاتد یا انتهای کوتاه تر LED لمس کنید. نوک پروب قرمز را به آند که باید انتهای آن بلندتر باشد، لمس کنید. مطمئن شوید که دو پروب در طول این آزمایش با یکدیگر تماس نداشته باشند و کاتد و آند با یکدیگر تماس نداشته باشند. برخی از نگهدارنده‌های باتری با سرب دارای یک رابط کوچک در انتهای آن هستند که نوک دو سیم را نگه می‌دارد. اگر نگهدارنده باتری شما دارای کانکتور سرب است، LED خود را با قرار دادن آند و کاتد در دهانه‌ های کوچکی که با سیم‌ های قرمز و مشکی هماهنگ هستند، آزمایش کنید.

بیشتر بخوانید  تاثیر نوسان برق بر محصولات روشنایی

صبر کنید تا LED روشن شود. اگر LED کار می کند و اتصالات سرب به درستی انجام شده است، ال ای دی شما باید هنگام تست آن روشن شود. اگر این کار را نکرد، سرنخ ها و کاتد/آند را جدا کرده و دوباره وصل کنید تا دوباره امتحان کنید. اگر LED شما روشن نشود، ممکن است سوخته یا معیوب باشد. اگر ال ای دی شما روشن نمی شود، چراغ های ال ای دی دیگر را بلافاصله بعد از آن تست کنید. اگر روشن شدند، مطمئن باشید که ال ای دی اول کار نمی کند.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش