1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. نورپردازی درختان با وال واشر

نورپردازی درختان با وال واشر

494
نورپردازی درختان با وال واشر

نورپردازی درختان با وال واشر در فضای باز می تواند احساس خوشایندتری در ما نسبت به محیط اطرافمان ایجاد کند، امنیت را بهبود بخشد و محوطه سازی شما را زیبا کند. چندین تکنیک مختلف وجود دارد که می تواند فضایی دراماتیک یا دلپذیر ایجاد کند. به تفکیک هر کدام را مختصری توضیح می دهیم:

یک منبع نوری مانند وال واشر را مستقیماً زیر یک درخت باریک قرار دهید. درختان کوچک یا باریک اغلب در هنگام روشن شدن، چشمگیرتر به نظر می رسند. چراغ های داخل زمین را مستقیماً در کنار تنه درخت بکارید و رو به بالا قرار دهید. این تکنیک به درختان کوچک، مانند نخل های کوتوله، علیرغم اندازه کوچکشان، تأثیری گیرا می دهد.

وال واشر را مستقیماً روی تنه یک درخت بزرگ و پرپشت قرار دهید. (می توانید از یک یا چند مورد استفاده کنید) نزدیک تنه درخت قرار دهید و آن را به سمت بالا و داخل شاخ و برگ قرار دهید. این تکنیک پیچیدگی شاخ و برگ آن را برجسته می کند و بافت و فرم تنه و شاخه های درخت را روشن می کند. از این تکنیک زمانی استفاده کنید که می خواهید یک درخت را با یک ویژگی خاص برجسته کنید

نوعی دیگر نورپردازی درخت، وال واشر را دورتر از تنه درخت قرار دهید. این نوع نورپردازی، سایه‌ های بیشتری ایجاد می‌کند و پس‌ زمینه‌ ای دراماتیک در اطراف درخت شما ایجاد می‌کند. نور را در زاویه 45 درجه به سمت بالا قرار دهید تا تنه و شاخ و برگ درخت را روشن کنید.

درخت خود را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید. از دو یا چند والواشر برای ایجاد یک پرتو متقاطع نور استفاده کنید. این کار سایه ها را کاهش می دهد و درخشش جذاب و مسحور کننده ای را که مستقیماً روی درخت متمرکز می شود ایجاد می کند. برای استفاده بیشتر از این تکنیک، درختی را انتخاب کنید که دارای ارتفاع، دور یا پیچیدگی شاخه های چشمگیر باشد.

بیشتر بخوانید  نورافکن یا پروژکتور چیست

با نورپردازی درختان به دیوار ها، سایه های چشمگیری ایجاد کنید. اگر درختی دارید که نزدیک دیوار خانه شما قرار گرفته است، سعی کنید یک وال واشر روشن در مقابل آن قرار دهید و آن را به سمت دیوار نشانه بگیرید. این کار سایه چشمگیری از فرم درخت بر روی دیوار خواهد انداخت. اگر از پایین روشن شود، درختان سایه ای ایجاد می کنند که بزرگتر از اندازه واقعی گیاه به نظر می رسد.

نکات نورپردازی درختان

  • از روشن کردن پنجره ها با نورپردازی بد خودداری کنید. نورافکن و وال واشر هایی که ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم به پنجره خانه شما یا همسایه بتابند، می توانند آزاردهنده باشند. اگر درختی نزدیک پنجره است، به جای آن سعی کنید نور آن را کم کنید.
  • از وال واشر یا پروژکتور خود به عنوان یک ویژگی ایمنی استفاده کنید. سعی کنید یک درخت را در نزدیکی درب جلویی یا پشتی خود یا در قسمتی از چمن خود که خیلی تاریک به نظر می رسد نورپردازی کنید. نورافکن‌ ها معمولاً روشن‌ تر هستند و ممکن است بازدیدکنندگان ناخواسته را متوقف کنند.
  • بسته به فضا و مکان مورد استفاده از تجهیزات نورپردازی، باید زاویه تابش نور را به شکلی تنظیم کنید که شاخصه‌ های اصلی موجود در فضای باز و محوطه مورد نظرتان بیشتر به چشم بیایند.
  • رنگ نورپردازی استفاده شده در بخش های مختلف باید به طریقی انتخاب شود که به زیباتر شدن فضا کمک کند. به عنوان مثال در شرایطی که قصد نورپردازی درختان را دارید، می‌ توانید از نور‌های سرد برای درختان کاج و سدار استفاده کنید. همچنین برای درختانی مانند راش و بلوط نور سفید یا نور هایی با دمای گرم‌ تر می‌ توانند گزینه‌ های بهتری باشند.

وال واشر ال ای دی یزدنور و پروژکتور ال ای دی یزدنور گزینه مناسبی برای نورپردازی فضای سبز و درختان هستند. درجه حفاظت آن ها IP65 است و از کیفیت ساخت بالایی برخورد دار هستند. 

بیشتر بخوانید  روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز
در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش