1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز

روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز

384
روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز

روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز نیاز به اصول و تکنینک های خاص خودش را دارد. نورپردازی فضای سبز یک روش محبوب برای افزایش امنیت چمن و ایجاد حال و هوا در طبیعت است. فرآیند نصب نورپردازی در فضای باز برای افرادی که قبلاً هرگز آن را انجام نداده اند می تواند دشوار باشد، اما کار غیر ممکنی نیست. هنگامی که کار روشنایی در فضای باز را قبول کردید، اتصال آن به منبع تغذیه یک فرآیند بسیار ساده است.

اجرای سیم کشی برق

مسیری را که در آن کابل برق خود را اجرا می کنید علامت بزنید. نقاطی را در حیاط خود شناسایی کنید که می خواهید وسایل روشنایی خود را در آن قرار دهید و همچنین جایی که جعبه ترانسفورماتور خود را نصب می کنید. برای ترسیم مسیری که کابل برق را از ترانسفورماتور به هر یک از وسایل روشنایی که نصب می کنید می برد، از رشته یا رنگ اسپری استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که از قبل برنامه ریزی کنید که در آن کابل را حفر و دفن کنید.

روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز

سعی کنید از قرار دادن مسیر در نزدیکی درختان خودداری کنید، زیرا احتمالاً ریشه های کم عمقی دارند که در فرآیند نصب اختلال ایجاد می کند. برای نصب جعبه ترانسفورماتور خود در کنار یک پریز برق در فضای باز برنامه ریزی کنید. با شرکت برق تماس بگیرید تا خطوط زیرزمینی را شناسایی کنند. اگر این خدمات را در خانه خود دارید با شرکت تلفن و شرکت کابل نیز تماس بگیرید. شما باید مطمئن شوید که وقتی شروع به حفاری در مسیر کابل می‌کنید، کابل‌ های مهمی را که در زیر زمین قرار دارند قطع نکنید. در طول مسیر سیم کشی خود یک راه کم عمق حفر کنید. برای حفر این گودال به عمق 3 اینچ (7.6 سانتی متر) از یک بیل استفاده کنید. ممکن است لازم باشد ابتدا از بیل برای برگرداندن هر گونه چمن یا علف روی چمن خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  چراغ خطی چیست

کابل را بدون دفن کردن در ترانشه قرار دهید. حدود 1 فوت (0.30 متر) کابل شل را در انتهای کنار ترانسفورماتور بگذارید، زیرا باید سیم کشی را به جعبه وصل کنید. همچنین یک حلقه کوچک در هر محل نصب برنامه ریزی شده باقی بگذارید تا بتوانید سیم کشی را به فیکسچر وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که می توانید کابل را تا ته سنگر فشار دهید تا زمانی که برای دفن آن می روید از سنگر خارج نشود.

اتصال سیم کشی به خانه

کابل را تا خروجی بیرون بکشید و انتهای آن را بردارید. برای بریدن انتهای کابل از انبردست استفاده کنید و حدود 1⁄2 اینچ (1.3 سانتی متر) عایق لاستیکی را بردارید. این باید 2 سیم را در معرض دید قرار دهد.

روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز

اگر کابل دارای مهره های کابل است، قبل از جدا کردن آن، آنها را بردارید. 2 سیم در معرض کابل را به جعبه ترانسفورماتور وصل کنید. سیم ها را زیر 2 پیچ (که به آن پیچ ترمینال می گویند) که در پایین جعبه ترانسفورماتور قرار دارند بلغزانید. سپس، از یک پیچ گوشتی برای بستن پیچ های مجموعه بلوک ترمینال بالا و پایین استفاده کنید تا سیم ها را به جعبه وصل کنید.


داخل جعبه ترانسفورماتور باید شامل دستورالعمل ها و دستورالعمل های مختصری در مورد نحوه اتصال ایمن این سیم ها به جعبه باشد. مطمئن شوید که پیچ ها تا انتها سفت شده اند تا از سر خوردن سیم ها به بیرون جلوگیری شود. یک چوب را به داخل زمین برانید و ترانسفورماتور را به آن وصل کنید. یک چوب محکم چوبی در حدود 1 فوت (0.30 متر) به زمین در کنار خروجی بکوبید. سپس، با استفاده از پیچ گوشتی، جعبه ترانسفورماتور را برای اتصال آن به ستون پیچ کنید.

روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز

در صورتی که روکش چوبی یا وینیل دارید، می توانید جعبه را در کنار خانه خود نصب کنید. با استفاده از یک پیچ گوشتی، یک پیچ را از پشت جعبه و در قسمت سایدینگ وارد کنید.

بیشتر بخوانید  تاثیر نوسان برق بر محصولات روشنایی

روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز

وسایل خود را در جایی که قصد نصب آن ها را دارید قرار دهید. لامپ ها را در کنار کابل خود قرار دهید، آن ها را در فاصله 8 تا 10 فوت (2.4 تا 3.0 متر) از یکدیگر قرار دهید.
یک سوراخ باریک در محلی که قصد دارید 1 مورد از وسایل را قرار دهید، حفر کنید. از پیچ گوشتی یا یک پانچ فولادی بلند خود برای ایجاد یک سوراخ عمیق و باریک برای پایه لامپ استفاده کنید. عمق سوراخ را به اندازه طول چوب قرار دهید. انجام این کار باعث می‌شود بعداً بتوانید چوب را به زمین برانید.

اگر لامپ‌ هایتان را از فروشگاه خریداری کرده‌ اید، باید دارای پایه (نیزه) باشد. اگر یکی از این پایه‌ ها را ندارید، چند پایه فلزی بخرید که حدود 8 تا 10 اینچ (20 تا 25 سانتی‌متر) طول دارند تا از آن استفاده کنید. سیم های فیکسچر را به کابل اصلی وصل کنید. 2 نیمه رابط را که از پایین چراغ روشنایی آویزان شده اند بردارید و آن ها را روی کابل بکشید. سپس، آن ها را به هم نزدیک کنید تا صدای کلیک را بشنوید. این صدای اتصال دهنده هایی است که با سیم های داخل کابل ارتباط برقرار می کنند. وقتی می‌ خواهید آن را به چراغ روشنایی وصل کنید، مطمئن شوید که کابل به منبع برق وصل نیست.

فیکسچر را به پایه وصل کنید. از هر دو دست خود برای گرفتن ستون (با اتصال به آن) استفاده کنید و آن را به سوراخ باریکی که برای آن حفر کرده اید فشار دهید. سعی نکنید آن را به زمین بکوبید، زیرا ممکن است به نور آسیب برساند. شما به احتمال زیاد فقط باید وسیله را روی پایه بچسبانید. با این حال، برخی از سازندگان از شما می خواهند که از یک پیچ و پیچ گوشتی برای اتصال این دو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  نورپردازی هتل چگونه است؟ + اصول و قواعد

بعد از اینکه فیکسچر را داخل زمین قرار دادید، مطمئن شوید که به صورت عمودی صاف است. اگر صاف نیست، آن را بیرون بکشید و دوباره وارد کنید. این روند را برای تمام چراغ های دیگر تکرار کنید. هر یک از وسایل را به کابل اصلی وصل کنید، سپس آنها را به پایه ها وصل کنید و آنها را به زمین فشار دهید. قبل از ادامه، مطمئن شوید که همه آن‌ ها همانطور که شما می‌خواهید در یک راستا قرار گرفته‌اند.

ترانسفورماتور را به پریز وصل کنید تا چراغ های خود را آزمایش کنید. اگر هر یک از چراغ ها روشن نشد، بررسی کنید که لامپ به درستی پیچ شده است. اگر نور ها کم باشد، به این معنی است که آن ها برق کافی دریافت نمی کنند. اطمینان حاصل کنید که کابل از طول توصیه شده سازنده بیشتر نباشد. تمام سیم کشی های در معرض را دفن کنید. از بیل خود برای جایگزینی تمام کثیفی هایی که برای ایجاد ترانشه کابل خود جابجا کرده اید، استفاده کنید. در اطراف لامپ‌ ها مقداری خاک سست قرار دهید تا در صورت لزوم سیم‌ هایی که از آن‌ ها خارج می‌شوند نیز پنهان شود.

روش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای بازروش نصب چراغ چمنی نیزه دار در فضای باز

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش