1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. اصول نورپردازی ورودی خانه

اصول نورپردازی ورودی خانه

345
اصول نورپردازی ورودی خانه

ورودی خانه شما اولین چیزی است که مهمانان هنگام ورود به خانه شما تجربه می کنند. نورپردازی مناسب باعث زیبا نشان دادن دکوراسیون و انتخاب های طراحی شما می شود! در مقاله اصول نورپردازی ورودی خانه، دقیقاً به شما می گوییم که چه اندازه و شکلی را باید برای چراغ روشنایی خود انتخاب کنید. همچنین نکات مفیدی در مورد انتخاب وات و سبک روشنایی صبت می کنیم.

نحوه محاسبه اندازه نور

ابعاد اتاق را اندازه بگیرید. برای به دست آوردن یک تخمین سریع برای اندازه وسایل روشنایی خود، ارتفاع و عرض سالن را در نظر بگیرید، سپس آنها را با هم جمع کنید.
به عنوان مثال، اگر اندازه اتاق 11 فوت (3.4 متر) در 14 فوت (4.3 متر) است، آنها را با هم جمع کنید تا 25 فوت (7.6 متر) به دست آورید. بنابراین، لامپ شما باید 25 اینچ (64 سانتی متر) قطر داشته باشد. اگر سقف واقعا بلند است، 2 تا 3 اینچ (51 تا 76 میلی متر) را به محاسبه نهایی خود اضافه کنید.

از چه ارتفاعی باید چراغ را آویزان کرد؟

نور را 7 فوت (2.1 متر) بالاتر از زمین آویزان کنید. این به مهمانان شما فضای کافی برای راه رفتن در زیر آن می دهد و همچنین فضا را اشغال می کند. اگر ورودی خانه شما 2 طبقه است، پایین نور را در راستای طبقه دوم قرار دهید. حداقل 12 اینچ (30 سانتی متر) ارتفاع سر را در نظر بگیرید.

اگر سقف شما به اندازه کافی بلند نیست که بتواند 7 فوت (2.1 متر) ارتفاع سر را در خود جای دهد، کاملاً خوب است. فقط مطمئن شوید که پایین چراغ روشنایی حداقل 12 اینچ (30 سانتی متر) از سر هر کسی که از ورودی خانه عبور می کند، فاصله داشته باشد.

بیشتر بخوانید  مقایسه چراغ توکار و روکار

نحوه محاسبه وات نور

طول و عرض سالن را ضرب کنید، سپس آن را در 1.5 ضرب کنید. قدرت لامپ شما تعیین می کند که منطقه چقدر روشن باشد. وات بیش از حد می تواند سالن شما را بیش از حد در معرض دید قرار دهد، در حالی که وات بسیار کم می تواند آن را کثیف به نظر برساند. برای یک محاسبه ساده وات، طول سالن را در عرض آن ضرب کنید و سپس کل آن را در 1.5 ضرب کنید.

برای مثال، فرض کنید سرسرا شما 11 فوت (3.4 متر) در 14 فوت (4.3 متر) است. 11 فوت (3.4 متر) ضرب در 14 فوت (4.3 متر) 154 است و 154 ضرب در 1.5 می شود 231. بنابراین، وات ایده آل شما حدود 231 وات است.

از چه نوع نوری استفاده کنم؟

  1. برای ورودی های بزرگ و باز، لوستر آویزان کنید. لوسترهای آویزان فضا را زیبا می کنند، بنابراین برای سقف های بلند عالی هستند. اگر نمی توانید بین یک چراغ سقفی یا یک لوستر آویز تصمیم بگیرید، به ارتفاع ورودی خانه خود نگاهی بیندازید. اگر 2 طبقه است یا سقف آن بیش از 7 فوت (2.1 متر) ارتفاع دارد، یک لوستر انتخاب کنید. ورودی های 2 طبقه با لوسترهایی که 2 تا 3 طبقه دارند بهترین کار را دارند.
  2. برای ورودی کوچک از چراغ های سقفی استفاده کنید ورودی های کوچک به نورپردازی ظریفی نیاز دارند که برجسته نباشد. به عنوان یک قانون کلی، اگر فضای خانه شما کمتر از 9 فوت (2.7 متر) در 9 فوت (2.7 متر) است، از چراغ های سقفی توکار و یا روکار مانند پنل و یا نور مخفی (ریسه) انتخاب کنید. این نوع وسایل هم سطح با سقف شما قرار می گیرد، بنابراین نور را بدون اشغال فضای عمودی تامین می کند.
  3. دیوارکوب را برای مناطق کوچک امتحان کنید. دیوارکوب ها فضای عمودی را اشغال نمی کنند، بنابراین برای مناطق کوچک ایده آل هستند. 2 یا 3 دیوارکوب یا همان چراغ دکوراتیو در اطراف ورودی خود یا نزدیک جلوی ورودی اضافه کنید. دیوارکوب ها به ورودی ها درخششی جذاب می بخشند بدون اینکه زحمت اضافه کردن یک چراغ جدید به سقف شما داشته باشند. اگر یک میز کنسول در ورودی یا لابی خود دارید، یک چراغ دکوراتیو درست بالای آن یا در کنار آن قرار دهید. این یک افزودنی طبیعی به فضا است و دیوارکوب شما به طور یکپارچه وسایل ضروری روی میز شما را روشن می کند.
بیشتر بخوانید  چراغ اسپات (SPOT) چیست

چگونه می توانم یک سبک برای چراغ خانه خود انتخاب کنم؟

وسایل روشنایی را انتخاب کنید که با زیبایی شناسی کلی شما مطابقت داشته باشد. حال و هوای خانه شما به شما می گوید که چه سبکی را انتخاب کنید. بسیاری از انواع مختلف لامپ وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید از بین آن‌ ها گزینه‌ های متنوعی را انتخاب کنید. سعی کنید نورپردازی خود را با دکوراسیون منزل خود تطبیق دهید تا به طور یکپارچه با هم ترکیب شوند.

اصول نورپردازی ورودی خانه

اصول نورپردازی ورودی خانه

اگر دکور شما مدرن‌ است، به سراغ چراغ‌ های براق و براق بروید. اگر خانه شما حالتی روستایی دارد، چراغ‌های سبک کلاسیک را امتحان کنید. به سراغ یک سبک هنری می روید؟ یک چراغ روشنایی رنگارنگ به شکل عجیب و غریب را امتحان کنید. شکلی را انتخاب کنید که با مبلمان شما مطابقت داشته باشد. مبلمان مربع یا گرد می توانند شکل چراغ های شما را تعیین کنند. اگر هنوز در تصمیم‌ گیری برای انتخاب نوع نورپردازی مشکل دارید، به مبلمان ورودی و محل زندگی خود نگاهی بیندازید. اگر بیشتر مربع با زوایای سخت است، به سراغ چراغ‌ های مربع یا مستطیل بروید. اگر مبلمان شما گرد و با زوایای نرم است، یک چراغ گرد یا بیضی شکل را امتحان کنید.

این دستورالعمل های سبک همه فقط یک قانون سرانگشتی هستند. اگر چراغی را پیدا کردید که دوست دارید اما با هیچ دستورالعمل سبکی مطابقت ندارد، آن را در خانه خود قرار دهید!

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش