1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. نحوه نصب نور مخفی با براکت

نحوه نصب نور مخفی با براکت

542
نحوه نصب نور مخفی با براکت

براکت یا چراغ خطی LED جزو مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی هستند که از لحاظ کارایی نسبت به سیستم‌های روشنایی قدیمی بازده نوری بسیار بالاتر، طول عمر بیشتر، شار نوری بهتر و مصرف انرژی کمتری دارند. همچنین نور را به صورت یکدست و یکنواخت و در یک خط باریک از خود ساطع می‌کنند. چراغ‌های خطی همچنین از نظر نورپردازی نیز ویژگی‌های بهتری نسبت به انواع دیگر چراغ‌ها دارند که با استفاده از آنها می‌توان طراحی‌های متنوع و شیکی با توجه به طراحی داخلی و همچنین در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص معماری و دکوراسیون محل مورد نظر را انجام داد.

ایجاد لاین‌های نوری مناسب با گوشه‌ها و کنج‌ها یا دیگر زوایای پلان معماری با استفاده از این چراغ‌ها به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.  طول این چراغ‌ها معمولاً بلند است و به صورت‌های متنوعی مثلاً به صورت معلق از سقف یعنی چراغ خطی آویز، چراغ خطی توکار یا چراغ خطی روکار روی سقف یا دیوار تعبیه می‌شوند. این چراغ‌ها تنوع زیادی دارند و برای هر نوع فضایی مناسب هستند و این ویژگی باعث محبوبیت روز افزون آن میان  طراحان داخلی جهت انجام ایده‌های جدید و شیک نورپردازی شده است.

نحوه نصب براکت ال ای دی

شما می‌توانید به راحتی براکت LED ( مهتابی ال ای دی ) را به دیوار و سقف و حتی به صورت نور مخفی نصب کنید. نصب اکثر براکت ها یکسان است و تفاوتی باهم ندارند. همچنین نصب آن ها بسیار راحت است. زیرا براکت های ال ای دی  یا همان مهتابی ال ای دی نسل جدید نیازی به لامپ، ترانس و استارتر ندارند و بصورت مستقیم به برق 220 ولت وصل می شوند. البته ویژگی‌های مثبت دیگری مثل روشن شدن سریع و همچنین عمر بالا را هم نباید از یاد برد.

بیشتر بخوانید  نحوه تعمیر لامپ فلورسنت

نصب براکت ال ای دی بسیار ساده است چون مکانیزم مهتابی طوری طراحی شده که کافیست پایه پشت مهتابی را از بدنه آن جدا کرده و پس از پیچ کردن آن بر روی دیوار قسمت لامپ مهتابی ال ای دی را به همراه قاب آن بر روی بدنه پایه متصل کنید. یعنی دارای دو عدد کلیپس یا یک پایه نگهدارنده هستند که بر روی این پایه یک سوراخ برای نصب در محل مورد نظر ایجاد می کنید. از آنجا که لامپ مهتابی قابلیت حرکت ریلی بر روی قاب خود را دارد، شما این امکان را دارید که در زمان نصب مهتابی جدید پایه یا گیره مهتابی را بر روی سوارخ های قبلی روی دیوار قرار دهید و لامپ مهتابی را به صورت ریلی روی قاب آن حرکت دهید.

نحوه نصب نور مخفی با براکت

عکسی که مشاهده می کنید نصب براکت به صورت نور مخفی است که یکی از مشتریان ما ارسال کرده اند. ایشون با خرید چندین عدد براکت 120 سانت یزدنور به صورت نور مخفی براکت را بالای درب ورودی پارکینگ منزل خود نصب کردند. نورپردازی نمای ساختمان و ورودی پارکینگ ایشان با نصب براکت هم بر زیبایی فضا افزود و هم تامین روشنایی مورد نیاز و بالایی در شب ایجاد کرد. روشنایی چراغ های خطی های یزدنور ( براکت یزدنور ) بسیار بالاست و از کیفیت بسیار بالایی ساخته شده است. از ویزگی های شاخص براکت ال ای دی یزدنور می توان به هیت سینک آلومینیومی، سنسور حرارتی تنظیم خودکار دمای مناسب و شاخص نور بالای آن اشاره کرد.

نکات نصب براکت ال ای دی

  1. ابتدا برق آن قسمت که بناست در آن مهتابی نصب کنید قطع کنید.
  2. اگر براکت را بر روی دیوار نصب می‌کنید، بهتر است که فاصله آن تا سقف بین 30 تا 35 سانتی متر باشد.
  3. با توجه به اندازه قاب مهتابی و جایگاه تعبیه شده در آن برای نصب دیوار یا سقف را سوراخ کنید.
  4. از موجود بودن درایور مهتابی در پشت آن مطمئن شوید و اگر درایور در پشت مهتابی نبود ابتدا آن را در جایگاه خود قرار دهید.
  5. زمانی که خواستید مهتابی را به برق متصل کنید، ابتدا سیم ارت
  6. آن را به کلید برق متصل کنید و در مرحله بعد براکت را تست کنید.
بیشتر بخوانید  لامپ براکت چیست ؟
در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش