1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. طریقه نصب پروژکتور ال ای دی

طریقه نصب پروژکتور ال ای دی

563
طریقه نصب پروژکتور ال ای دی

امروزه استفاده از پروژکتور ال ای دی بسیار زیاد شده است. نحوه نصب پروژکتور ال ای دی بسته به نوع پروژکتور و محل نصب آن باهم تفاوت هایی دارند. پروژکتور ها میزان روشنایی مناسبی دارند و مصرف انرژی کمی دارند. پرژکتور ها برای مکان های مانند روشنایی خیابان ها، روشنایی محیط‌ های کارگاهی، سالن‌ های تئاتر و عکس‌برداری و سینما، بنر های تبلیغاتی و… بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه استفاده بهینه از این چراغ‌ها داشته باشید، باید طریقه نصب پروژکتور ال ای دی را به‌ صورت اصولی بدانید. در این مقاله نکات نصب پروژکتور را بررسی قرار می‌دهیم و مراحل انجام این کار را عنوان می‌کنیم.

با توجه به کاربردی که پروژکتور دارد، ممکن است بالای سقف برای نورپردازی باغ و ویلاها، روی دیوار برای تأمین نور محیط، روی پایه‌های نگهدارنده در زیر بنرهای تبلیغاتی، دادن جلوه ویژه به درب فروشگاه‌ و … نصب شوند. قبل از اینکه آموزش نصب پروژکتور را بخوانید، باید مکانی که قرار است چراغ روی آن نصب شود، مورد بررسی قرار گیرد تا در عین حال که بهترین شدت نور را ارائه دهد، دسترسی به آن نیز راحت باشد. برای نصب پروژکتور در مکان‌های مختلف مراحلی باید طی شود. هر چند پروژکتور ها مدل‌های مختلفی دارند؛ اما همه آنها دارای یک پایه نگهدارنده هستند که معمولاً از جنس آهن ویا آلومینیوم است. بدنه پوششی هم از آلومینیوم ساخته می‌شود تا توسط آهن قابل تحمل باشد. در ادامه طریقه نصب پروژکتور ال ای دی و مراحل آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

قرار دادن پروژکتور در مکان مناسب

برای اینکه پایه پروژکتور را به محل مورد نظر وصل کنید باید از پیچ و دسته‌ های نگه‌دارنده استفاده کنید. برای نصب رول و پلاک و برای پیچ زدن به سطوح مختلف ابزارهایی وجود دارد. با بستن این پیچ‌ ها می‌توان پروژکتور را در مکان مورد نظر ثابت نگه داشت. رول پلاک برای پروژکتور کوچک و رول بولت برای پروژکتور های سنگین‌ تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید  راهنمای انتخاب وال واشر و پروژکتور در نورپردازی نما

کابل‌کشی پروژکتور

 

برای کابل‌ کشی برق باید از یک متخصص کاربلد کمک بگیرید. ببدین ترتیب باید مسیر کابل‌ کشی روی دیوار و یا لوله‌ های پایه نگهدارنده مخفی شوند تا از نظر ظاهری زیبایی خود را حفظ کنند. هنگامی که پروژکتور ال ای دی روی دیوار و یا روی پایه نگهدارنده نصب شد، آنگاه کابل‌ کشی آن انجام می‌شود. با توجه به مسیر شبکه و نوع پروژکتور، ممکن است کابل‌ کشی ساده و یا پیچیده باشد. در انواع پیچیده معمولاً از جعبه تقسیم استفاده می‌شود.

طریقه نصب پروژکتور و آب‌بندی کابل

اگر مرحله قبل دقیق و درست انجام شده باشد، خطر اتصال کوتاه وجود ندارد. پس نکات نصب پروژکتور هم باید در نظر گرفته شود. یکی از این نکات، آب‌بندی کابل پروژکتور ال ای دی است که بسیار پراهمیت است. این چراغ معمولاً در محیط‌ های سرباز استفاده می‌شود. آب‌ بندی کابل از مشکلاتی مانند اتصال کوتاه در صورت وجود رطوبت در محیط جلوگیری می‌کند. آب‌بندی با آپارات یا چسب برق انجام می‌شود.

تست روشنایی پروژکتور و زاویه تابش نور

پس از مرحله آب‌ بندی باید تست روشنایی انجام گیرد تا مطمئن شوید طریقه نصب پروژکتور به درستی انجام شده است یا نه. برای این کار با توجه به نحوه عملکرد پروژکتور دکمه پاور و یا خاموش و روشن آن را بزنید. اگر پروژکتور روشن شد و شدت روشنایی مناسبی داشت، سراغ بررسی زاویه تابش نور بروید. معمولاً سر پروژکتور ها طوری است که حالت چرخشی دارد و می‌توان آن ها را در زاویه‌ های مختلف تنظیم کرد. با توجه به نقشه نورپردازی، زاویه تابش نیز بررسی شده و در نهایت نصب پروژکتور تمام می‌شود.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش