1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. نحوه تعمیر پنل ال ای دی سقفی

نحوه تعمیر پنل ال ای دی سقفی

625
نحوه تعمیر پنل سقفی ال ای دی

عبارت LED مخفف Light Emmited Diode به معنی دیود هایی هستند که از خودشان نور تولید می کنند. این تکنولوژی در حال حاضر یکی از محبوب ترین و بهترین تکنولوژِی های روشنایی ساختمان است. پنل های ال ای دی جایگزین مناسبی برای چراغ های فلورسنت هستند و یکی از بهترین گزینه ها برای تنظیم روشنایی داخلی فضاهای مختلف ساختمان هستند. کیفیت مطلوب روشنایی، قابلیت استفاده طولانی مدت، طول عمر بالا، ایجاد طیف رنگی متنوع و … بدون شک از نقاط قوت پنل led   به شمار می آیند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که لامپ ال ای دی سقفی گاهی دچار نقص در عملکرد و سوختگی می شود. تعمیر لامپ ال ای دی سقفی از موارد مهم و حائز اهمیت است. در ابتدا باید علت خرابی پنل ال ای دی را بیابیم.

مراحل تعمیر پنل ال ای دی سقفی

  1. اولین مرحله ای که در مواجه با یک چراغ سقفی سوخته روبه رو می شویم این است که با فازمتر کوچک بررسی کنیم که ورودی سیم برق به چراغ برق دارد یا خیر. زیرا  ممکن است به هر دلیلی مانند تمیز کاری تا دست کاری های ایجاد شده در بالای کناف های سقف کاذب سبب شود که سیم برق از آن جدا شود.
  2. اگر مشکل از ورودی سیم برق نبود، بعد از این مرحله یکی از قسمت هایی که امکان خرابی و مشکل دارد ترانس لامپ ال ای دی است. برای تست این قسمت ساده ترین راه استفاده از ترانس یکی دیگر از هالوژن های سقفی سالم است. کافیست ابتدا فیش متصل کننده چراغ به ترانس را از آن جدا کنید و چراغ را با ترانس دیگری امتحان کنید. اگر چراغ روشن شد مشکل را با خرید یک ترانس رفع نمایید که هزینه کمتری نسبت به نسبت به تعویض کل پنل دارد.
  3. اما اگر مشکل از ترانس لامپ ال ای دی سقفی نبود مشکل بعدی قطعا از لامپ های LED داخلی است که قطعا دچار سوختگی شده است. برای تعمیر این قسمت کافی است پیچ های بدنه اصلی پنل را باز کنیم. شاید در مدل هایی از نوع پرسی باشد که باید خارهای اتصال صفحه را از بدنه جدا کنید تا به لامپ های هالوژن دسترسی پیدا نمایید. سپس نوع ال ای دی متناسب با پنل را تهیه کرده و با یک عدد هویه دو سیم پایه چراغ را از لحیم باز کرده و ال ای دی جدید را جایگذین می کنیم.
  4. قسمت پشت چراغ به عنوان یک هیسینک قوی و رابط حرارتی مهم عمل میکند تا مانع از داغ شدن و سوختن سریع لامپ ها می شود. برای اتصال دقیق و درست بدون فاصله هوایی چراغ به هیت سینک باید از ماده ای به نام خمیر سیلیکون استفاده شود. خمیر سیلیکون در واقع واسطی بین لامپ و هیت سینک می باشد.
  5. در پایان چراغ را به شکل اول بسته و آن را تست کنید. با این روش در چند قدم ساده به سادگی چراغ سقفی خود را تعمیر نمایید و یک هزینه اضافی برای تعویض پنل را ندارید.
بیشتر بخوانید  معرفی اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی

نکته: حتما برای تست چراغ دقت کنید که لامپ را فقط باید با ترانس به برق وصل کنید نه به شکل مستقیم.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش