1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. مزایا و معایب پنل ال ای دی

مزایا و معایب پنل ال ای دی

521
مزایا و معایب پنل ال ای دی

مزایا و معایب پنل ال ای دی که به یکی از کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای نورپردازی منازل، ادارات و فضاهای تجاری تبدیل شده اند چیست؟ فناوری پشت پنل های LED با گذشت زمان بهبود یافته است، بنابراین ضروری است که بدانید هنگام خرید آنها چه عواملی را باید در نظر بگیرید. این پست وبلاگ همه چیز را در مورد چراغ های پنل ال ای دی، از جمله مزایا و معایب پنل ال ای دی و نحوه عملکرد آنها و نحوه انتخاب بهترین نوع آن برای نیازهای خاص خود به شما می گوید.

پنل ال ای دی چیست؟

پنل ال ای دی رایج ترین نوع چراغ های ال ای دی هستند که امروزه در دسترس هستند. بیشتر مردم فکر می‌کنند که چراغ‌ های ال‌ ای‌ دی فقط در اشکال کوچک و فشرده مانند چراغ قوه و لامپ‌ های رومیزی استفاده می‌شوند، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که ممکن است از آن متعجب شوید. تکنولوژی LED امکان توسعه چندین محصول مختلف نورپردازی از جمله چراغ های پنل را فراهم کرده است که مزایای فناوری LED مانند مصرف انرژی کمتر و روشن بودن را با راحتی منبع نور بزرگ ترکیب می کند. اگر به نوری نیاز دارید که مساحت وسیعی را پوشش دهد یا صرفاً می خواهید در قبض برق خود صرفه جویی کنید، این پنل ها عالی هستند.


یکی از رایج‌ترین مکان‌هایی که از چراغ‌های LED استفاده می‌شود، کمدهای آشپزخانه است. بسیاری از افراد این پنل ها را زیرکابینت خود نصب می کنند تا به عنوان منبع نور هنگام آشپزی در شب یا برای کار در یک منطقه تاریک استفاده کنند. چراغ های ال ای دی را می توان در فضای باز نیز استفاده کرد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند چراغ های ایوان و گاراژ خود را از رشته ای به LED تبدیل کنند. این چراغ ها بسیار روشن هستند و برای روشن کردن یک منطقه یا مسیر تاریک در شب عالی هستند. علاوه بر این، بسیاری از افراد به دلیل مصرف کم انرژی و طول عمر طولانی که این چراغ ها ارائه می دهند، استفاده حرفه ای از نوارهای نوری ال ای دی را در تجارت خود انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید  لوکس متر چیست

مزایای پنل ال ای دی چیست؟

چندین مزیت بزرگ در ارتباط با استفاده از چراغ های پنل LED وجود دارد. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از:

صرفه جویی در انرژی

مصرف انرژی چراغ های پنل LED بسیار کمتر از سایر گزینه ها مانند لامپ های رشته ای و فلورسنت است. از نظر هزینه تعویض لامپ، دوره بازپرداخت این چراغ ها نیز بسیار کمتر از استفاده از لامپ های سنتی است که انرژی زیادی مصرف می کنند.

طول عمر بیشتر

یکی دیگر از مزایای بزرگ، طول عمر طولانی چراغ های پنل LED است، زیرا می توانند تا 100000 ساعت دوام بیاورند. این به این معنی است که می‌توانید در طول زمان در هزینه‌های جایگزینی صرفه‌جویی کنید، زیرا این لامپ‌ها به ندرت قبل از اتمام عمر طبیعی‌شان نیاز به تعویض دارند.


میزان روشنایی بالا

فناوری لامپ پشت این پنل ها یکی از بهترین ها در صنعت است. این به آنها اجازه می دهد تا نسبت به سایر گزینه های روشنایی انرژی کمتری مصرف کنند و در عین حال میزان روشنایی زیادی تولید کنند.

پنل LED دوستدار محیط زیست

تکنولوژی پنل های LED یک نکنولوژی سبز برای تامین روشنایی هستند. پنل های ال ای دی اشعه ای از خود ساطع نمی کنند. همچنین فرآیند تولید پنل ها تقریبا هیچ نوع آلودگی ای ایجاد نمی کند. همه ی مواد استفاده شده برای تولید پنل ها را می توان بازیافت نمود. این ویژگی قابل بازیافت بودن، برای توسعه ی پایداراقتصادی و اجتماعی بسیار ضروری است.

انعطاف پذیر بودن پنل های ال ای دی در طراحی

چراغ های پنل ال ای دی به طوری طراحی شده اند که شرایط نوری بهتری را فراهم کنند. وجه تمایز طراحی پنل های ال ای دی نسبت به سایر چراغ ها انعطاف پذیری آنهاست. به عنوان مثال چراغ ال ای دی یک منبع نور نقطه ای است، اما طراحان چراغ های روشنایی از ترکیبی از نقطه و خط برای برنامه ریزی و طراحی پنل ال ای دی استفاده کرده اند که همین امر باعث ایجاد طرح هایی درانواع و اشکال مختلف، با منابع نوری متعدد و اجزای نوری مختلف و در نتیجه راضی نگه داشتن ذهن مشتری  می شود.

بیشتر بخوانید  نورافکن یا پروژکتور چیست

معایب پنل ال ای دی چیست؟

برای داشتن یک پخش نور یکنواخت می بایست ابعاد پنل های LED بزرگ انتخاب شوند و هر چه توان این چراغ ها افزایش پیدا کند به همان نسبت نیز ابعاد چراغ ها بزرگ تر خواهد شد. می توان گفت داشتن ابعاد بزرگ پنل ال ای دی یکی از معایب آن است. و همان طور که در مقاله نحوه تولید پنل ال ای دی ذکر شد صفحه ی راهنما و دیفیوزر در ساخت چراغ پنل های ال ای دی به منظور ایجاد روشنایی گسترده و توزیع نور مساوی به کار رفته است. در این جا مشکل این است که نور توزیع شده توسط بلوک های دیفیوزر فقط 60-70% از نور خروجی است. در حالی که ما می توانیم تا 90% نور خروجی از چراغ های LED داشته باشیم. برای مثال نوری که توسط لامپ ال ای دی هشت وات تولید می شود معال نور یک پنل ال ای دی دوازده وات است.

نحوه انتخاب بهترین چراغ های پنل LED

هنگام خرید چراغ های پنل ال ای دی، نکات مختلفی را باید در نظر داشته باشید:

  1. اندازه: برای تعیین اندازه پانل مورد نیاز خود، در مورد منطقه ای که می خواهید روشن کنید فکر کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال چراغی برای نصب در کمد یا کمد هستید، بهتر است چراغ‌ های پنل ال‌ ای‌ دی را با ابعاد حدود 1×2 اینچ انتخاب کنید. با این حال، این اندازه‌ها می‌توانند بسیار بزرگ‌تر باشند و به شما این امکان را می‌دهند که اندازه نور پنل دقیق را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، دریافت کنید. این چراغ‌ها در اندازه‌های مختلف مانند 2×4 اینچ، 2×8 اینچ و 2×10 اینچ طراحی شده‌اند. اگر هر یک از این اندازه ها با آنچه شما به دنبال آن هستید مطابقت ندارد، می توانید پانل ها را به راحتی با اره میتر یا ابزار برش دیگر برش دهید.
  2. روشنایی: برخی از افراد ترجیح می دهند چراغ های پنل LED با سطوح روشنایی متفاوت نصب کنند، بنابراین اگر به دنبال نور کم نوری هستید، نوری را انتخاب کنید که سطوح مختلف روشنایی مانند پنج یا ده درصد و صد درصد را ارائه می دهد. پیدا کردن پنل مناسب آسان است زیرا می توان آنها را از طیف گسترده ای از فروشندگان آنلاین خریداری کرد
  3. اتلاف گرما: یکی از مواردی که باید در نظر داشت اتلاف گرما است زیرا LED ها به دلیل تولید گرمای زیادی که می تواند بر دمای یک منطقه تأثیر بگذارد معروف هستند و ممکن است مسائل ایمنی جدی مانند خطرات آتش سوزی در ارتباط با این موضوع باشد. بهتر است یکی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های دفع گرما مانند سوراخ یا لحیم کاری با چراغ های پانل باشد.
  4. فهرست UL: اکثر این چراغ های پانل دارای گواهینامه های ایمنی لازم برای اطمینان از استفاده ایمن هستند. مواردی را انتخاب کنید که دارای فهرست UL هستند تا بتوانید از تایید و کیفیت آنها مطمئن شوید.
بیشتر بخوانید  نورپردازی پارکینگ

با مزایا و معایب پنل ال ای دیآشنا شدیم. بدیهی است که مزایای بسیار زیادی که توسط چراغ های پنل LED ارائه می شود، جای تعجب نیست که آنها روز به روز محبوب تر می شوند. آنها طول عمر بسیار بالایی دارند و آنها را به سرمایه گذاری خوبی برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت در هزینه های تعویض لامپ هستند. چه به دنبال چیزی برای خانه و چه برای کسب و کار خود باشید، این پنل ها روشنایی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهند و همچنین بسیار مقرون به صرفه هستند.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , , , , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش