1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. مقالات آموزشی
  4. نحوه نصب چراغ ریلی

نحوه نصب چراغ ریلی

458
نحوه نصب چراغ ریلی

نحوه نصب چراغ ریلی یکی از سؤالات مهم کاربران و مشتریان است. اگر می خواهید چراغ ریلی نصب کنید، مقاله آموزش طریقه نصب چراغ های ریلی را از دست ندهید. سیستم روشنایی خطی راهی عالی برای روشن کردن هر اتاق، چه آشپزخانه و چه محیط کار شما است.

مراحل نصب چراغ ریلی

اندازه گیری ریل

در ابتدا باید طول مسیر مورد نیاز خود، جایی که می خواهید، نحوه اتصال آن به سقف و نحوه اتصال آن به منبع تغذیه را مشخص کنید. از کسی بخواهید که به شما کمک کند متری را تا سقف نگه دارید تا اندازه گیری دقیقی داشته باشید. اندازه ها را یادداشت کنید تا بتوانید آن ها را به خاطر بسپارید.

خرید چراغ و ریل

ریل و کانکتورها را در فروشگاه لوازم روشنایی و نورپردازی خریداری کنید. مسیر نورپردازی معمولاً در بخش هایی به طول 4 فوت (1.2 متر) یا 8 فوت (2.4 متر) ارائه می شود. اگر نمی‌توانید ریلی را پیدا کنید که طول آن دقیقاً مورد نیاز باشد، ریلی بخرید که طولانی‌ تر باشد، زیرا می‌توانید بعداً آن را به طول مورد نظر خود کوتاه کنید. اگر می خواهید چراغ ریلی شما هر گونه چرخشی در سقف شما ایجاد کند، باید اتصال دهنده ها را نیز خریداری کنید. اتصال دهنده ها به انتهای 2 قطعه می لغزند و 1 قطعه را به منبع برق دیگری متصل می کنند. آن ها به شکل “L” و شکل “T” هستند. اگر از اتصال دهنده ها برای اتصال چندین مسیر ریل به یکدیگر استفاده می کنید، ساده ترین کار این است که آن ها را قبل از اینکه سیستم را به سقف ببندید، قرار دهید. برای انجام این مرحله به تجهیزات خاصی نیاز ندارید.

بیشتر بخوانید  روشنایی هوشمند چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

قطع برق

برق منطقه ای را که برای ایمنی کار می کنید خاموش کنید. قبل از شروع به نصب، جعبه قطع کننده مدار خود را پیدا کنید. پس از قطع برق، سعی کنید چراغ محل کار را روشن کنید تا مطمئن شوید که سوئیچ سمت راست را خاموش کرده اید. پوشش لامپ را بردارید و هر لامپ ممکن است دارای یک پوشش متفاوت باشد. بسیاری از آن ها یک پیچ در وسط چراغ دارند و برخی دیگر در اطراف لبه بیرونی پیچ دارند. پیچ را باز کنید تا به قسمت اتصالی چراغ به سقف دسترسی پیدا کنید و سپس لامپ چراغ سقفی را باز کنید. سیمها  را از طریق جعبه سقف برای نصب چراغ ریلی بیرون بکشید و اتصالات ریل را به برق فاز و نول متصل کنید. پیچ یا مهره هایی را که پایه ثابت چراغ سقفی را به جعبه نگه میدارد را باز کنید.

آداپتور برق انتهایی که به همراه ریلی شما ارائه می شود دارای سیم هایی با همان رنگ خواهد بود. سیم های هم رنگ را با هم وصل کنید و از مهره های سیم برای ایجاد اتصال استفاده کنید. سپس، سیم ها را دوباره در جعبه برق قرار دهید. برای نصب قطعه فلزی به سقف از پیچ استفاده کنید. شناور باید خارج از جعبه برق باقی بماند.

انتخاب محل نصب و سوراخ کاری

فاصله سوراخ های نصب ریل را روی سقف مشخص کنید. از یک متر برای اندازه گیری فاصله بین سوراخ ها استفاده کنید. سپس آن ابعاد را به سقف منتقل کنید و با مداد مشخص کنید که مرکز هر سوراخ کجا باشد. هنگام اندازه گیری، فاصله مرکز یک سوراخ تا مرکز سوراخ بعدی را اندازه بگیرید. بهتر است این مرحله را با کمک حداقل یک نفر دیگر انجام دهید.

سوراخ هایی 3⁄8 اینچی (9.5 میلی متر) در سقف جایی که علامت های خود را ایجاد کرده اید، دریل کنید. سپس از یک مته برقی برای سوراخ کردن سقف خود استفاده کنید. سوراخ‌هایی که دریل می‌کنید باید به اندازه کافی پهن باشند تا پیچ و مهره‌های ضامن شوند. همیشه هنگام کار با مته برقی یا سایر ابزارهای برقی احتیاط کنید.
مسیر باید به اندازه کافی به لامپ نزدیک باشد تا خوراک شناور را وارد مسیر کند. این مهم است زیرا خوراک شناور منبع انرژی مسیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  تفاوت های سیم و کابل

نصب چراغ ریلی

پیچ های ضامن را در سوراخ های ریل قرار دهید. پس از عبور پیچ و مهره های ضامن از سوراخ های ریل روشنایی، مهره ضامن را پیچ کنید. مهره فنردار باید طوری قرار گیرد که وقتی آن را فشار می‌دهید شبیه یک V وارونه به نظر برسد. ریل را به سقف پیچ کنید. هنگامی که پیچ های ضامن را از سوراخ های ریل روشنایی عبور دادید، ریل را تا سقف بالا ببرید. مهره ضامن را که در انتهای یک طرف قرار دارد فشار دهید و آن را از سوراخی که دریل کرده اید فشار دهید. پس از اتمام، از یک پیچ گوشتی برای سفت کردن ریل تا سقف استفاده کنید. این مرحله را برای هر پیچ ضامن تکرار کنید. شما به حداقل 1 نفر دیگر نیاز دارید تا هنگام پیچاندن پیچ و مهره ها، مسیر را در موقعیت خود نگه دارد.

شناور را در مسیر قرار دهید. اکنون که مسیر روشنایی به سقف پیچ شده است، می توانید شناور را به داخل مسیر بلغزانید. آن را در آن قرار دهید و 90 درجه بچرخانید. دستورالعمل‌های سازنده را که با سیستم روشنایی مسیر خاصی که خریداری کرده‌اید، به دقت دنبال کنید. چراغ ریلی را در ریل قرار دهید. شما می توانید طیف گسترده ای از چراغ ریلی را در اکثر فروشگاه های روشنایی و نورپردازی پیدا کنید. شما باید بتوانید یکی را پیدا کنید که اندازه و سبکی متناسب با نیازهای شما داشته باشد.

برق را دوباره روشن کنید و کلید چراغ را روشن کنید. اکنون که چراغ‌های ریلی خود را روشن کرده‌اید، به جعبه شکن برگردید و چراغی را که سیستم روشنایی ریل به آن متصل است روشن کنید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رفت، چراغ های جدید شما باید روشن شوند.

نکات نصب چراغ ریلی

  1. پیشنهاد می شود برای نصب بر روی سقف های آجری و دیوار استفاده از پیچ و رولپلاک یا رولبولت، برای سقف های کناف، PVC، برای رابیتس و ام دی اف استفاده از پیچ پروانه ای و برای سقف آکستیو بر روی آکستیو ابدا نصب نکنید (به دلیل وزن چراغ ها) تنها راه استفاده از گان، جوشکاری به تیر آهن ها یا نصب روی دیوار است.
  2. چراغ های ریلی قابلیت چرخش کامل افقی و عمودی دارد.
  3. ریل را نباید خیلی به اجناس نزدیک کنیم زیرا نور چراغ به صورت هشتی پخش می شود و خیلی نزدیک و دور بودن بر روی نور چراغ اثر می گذارد.
  4. ریل های چراغ در اندازه های مختلف یک متری، دو متری و …  در بازار موجود هستند که بستگی به نیاز خود تهیه کنید.
  5.  بدنه این تجهیزات عموما آلومینیومی است و امکان ایجاد اتصال به بدنه برای آن ها وجود دارد، پس باید به روکش سیم و لخت نشدن سیم های کشیده شده در ریل توجه کنید که پر خطر نباشد.
  6. در زمان نصب کردن ریل توجه کنید که ریل ها تراز باشند و پیچ ها را کاملا محکم کنید. جهت ترمینال تغذیه، ریل را به گونه ای انتخاب کنید که به محل برق رسانی نزدیک تر باشد.
بیشتر بخوانید  چسب سیلیکون چیست + کاربرد و ویژگی ها
در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > مقالات آموزشی
برچسب ها > > > , ,

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش