1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. آموزش روشنایی و نورپردازی
  4. طریقه نصب جت لایت در نمای ساختمان

طریقه نصب جت لایت در نمای ساختمان

طریقه نصب جت لایت در نمای ساختمان

جت لایت یکی از بهترین محصولات روشنایی است که در این سال‌ها از خصوصیات آن برای نورپردازی هرچه بهتر نمای ساختمان کمک می‌گیرند. طریقه نصب جت لایت در نماهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت طراحان مختلف باید اصول نصب چنین محصولاتی را از قبل فرا بگیرند.

نکته بسیار مهم توجه به تفاوت جت لایت و وال واشر است که خیلی از افراد آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. این 2 محصول ویژگی‌های کاملا متفاوتی دارد و با توجه به هدف خود باید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. علاوه‌بر همه این موضوعات، باید هنگام انتخاب جت لایت، بهترین برند و محصول را تهیه کنید تا بتوانید یک طراحی حرفه‌ای انجام دهید. در ادامه همراه شما هستیم تا تمامی موضوعات مرتبط با جت‌ لایت‌ها و طریقه نصب آن‌ها را به طور مفصل بررسی کنیم.

جت لایت چیست؟

برای فهم بهتر اینکه جت لایت چیست، بهتر است به به لیزرهای مختلف دقت کنید؛ این محصولات قادر است نور را به صورت متمرکز و تا فواصل دور پرتاب کند. جت لایت نیز تقریبا عملکردی مشابه این محصولات دارد. با این تفاوت که نور این منابع روشنایی به صورت خطی قابل مشاهده است. اما نور انواع لیزر معمولا در نقطه هدف مشاهده می‌شود.

از چنین نور خطی می‌توان در نورپردازی نمای ساختمان‌های مختلف کمک گرفت. به ویژه زمانی که یک بنا از ارتفاع بلندی برخوردار است، جت لایت یکی از بهترین محصولات به منظور نورپردازی سرتاسر آن خواهد بود. البته طریقه نصب جت لایت بسیار مهم است و تاثیر زیادی در نتیجه کار دارد.

جت لایت برند یزدنور

کاربرد جت لایت و تفاوت آن با وال واشر

جت لایت‌ها کاربردهای گسترده‌ای در نورپردازی و به خصوص در نمای بیرونی دارد. این محصولات علاوه‌بر نمای خانه و ساختمان‌های تجاری، در مکان‌های مختلف دیگری به کار می‌رود. امروزه شهرداری‌ها از جت لایت به منظور طراحی نورپردازی پل‌ها و ستون‌های مختلف کمک می‌گیرند. همچنین در برخی مکان‌های تاریخی می‌توان برای افزایش جذابیت آثار تاریخی از جت لایت‌‌ها استفاده کرد. با دانستن طریقه نصب جت لایت در هر یک از این مکان‌ها، می‌توان طراحی‌های جذابی رقم زد.

بیشتر بخوانید  چرا چراغ های LED روی دوربین سوسو می زنند؟ + نحوه رفع آن

نکته بسیار مهم ان است که هنگام انتخاب محصول به تفاوت جت لایت و وال واشر توجه کنید. این 2 محصول علاوه‌بر آنکه در شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت دارد، نورپردازی متفاوتی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر بخواهید عرض نور خطی خود را بیشتر کنید، وال واشر گزینه مناسب‌تری برای شما است. همچنین قدرت پرتاب نور جت لایت نسبت به وال واشر بیشتر خواهد بود.

طریقه نصب جت لایت

نحوه نصب جت لایت نسبتا ساده است و با انجام اقدامات زیر می‌توانید در نمای ساختمان‌های بلند از آن کمک بگیرید:

  • نصب جت لایت به این صورت است که ابتدا باید پایه‌های آن را در محل مورد نظر قرار دهید.
  • برای نصب و ثابت‌کردن پایه‌ها در کنار ستون‌ها یا هر قسمتی از نما، ابتدا باید از دریل برای ایجاد فضای قرارگیری رولپلاک استفاده کنید.
  • پس از این مرحله رولپلاک را در هر سوراخی که با دریل ایجاد کردید، قرار دهید.
  • سپس می‌توانید پایه جت لایت را با کمک تعدادی پیچ در نمای ساختمان ثابت کنید.

علی‌رغم اینکه طریقه نصب جت لایت بسیار ساده است، اما چند نکته وجود دارد تا از بتوانید به صورت اصولی و درست از آن استفاده کنید:

نمونه ای از جت لایت های یزدنور

تعیین محل قرارگیری جت لایت

نکته بسیار مهم آن است که قبل از طراحی نمای ساختمان، ایده نورپردازی آن را در ذهن داشته باشید. در حقیقت شما باید از قبل محل مناسبی را برای قرارگیری پایه جت لایت‌ها تعیین کنید. همچنین باید طراحی نمای شما به گونه‌ای باشد که جت لایت بتواند نورپردازی مناسبی برای آن رقم بزند.

به عنوان مثال عرض هر ستون نباید به گونه‌‌ای باشد که جت لایت نتواند آن را پوشش دهد. حتی یک اشتباه بسیار رایج در نورپردازی نما آن است که برای تک تک قسمت‌ها و ستون‌های نما از جت لایت استفاده کنید. این در حالی است که براساس معماری نما باید در کنار جت لایت از سایر محصولات مثل وال واشر نیز کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید  تفاوت روشنایی و سفیدی کاغذ

انتخاب رنگ مناسب جت لایت در نورپردازی نما

علاوه‌بر طریقه نصب جت لایت، توجه به رنگ این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. این پارامتر باید با توجه به نوع و سبک معماری شما انتخاب شود. تلفیق رنگ‌ها می‌تواند جذابیت نمای ساختمان را به مراتب بیشتر کند.

توجه به عرض ستون و نور خطی جت لایت

گاهی اوقات عرض یک ستون 40 سانتی‌متر یا حتی بیشتر از آن است. در این شرایط استفاده از جت لایتی که صرفا یک نور خطی با عرض 10 سانتی‌متر را تامین می‌کند، ایده خوبی نخواهد بود. به همین علت باید پیش از نصب محصولات، این موضوع را در نظر بگیرید.

توجه به قدرت پرتاب نور جت لایت

جت لایت در نمای ساختمان

نکته‌ای که حین نصب یا حتی قبل از آن در نظر بگیرید، این است که چراغ‌های جت لایت از قدرت پرتاب نوری تا ارتفاع 25 متر برخوردار است. به همین علت بیشتر در نمای ساختمان‌های بلند کاربرد دارد. با این تفاسیر، به کارگیری چنین محصولاتی برای نورپردازی دیوارها خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

تنظیم درجه تابش نور جت لایت

پس از اینکه با استفاده از اصول گفته‌شده در طریقه نصب جت لایت این محصولات را در نمای ساختمان به کار بردید، باید نور ان‌ها را تنظیم کنید. در حقیقت بهتر است زاویه تابش مناسبی برای چراغ‌های جت لایت در نظر بگیرید تا بتواند یک نور خطی مناسب ارائه دهد. غالبا توصیه می‌شود از زاویه 5 درجه برای چنین کاری کمک بگیرید.

ویژگی بهترین جت لایت

محصولاتی مثل جت لایت برای اینکه بتواند در نمای ساختمان یک نورپردازی عالی را رقم بزند، باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشد. در حقیقت شما باید بهترین محصولات را برای این نوع نورپردازی به کار بگیرید. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین شاخص‌های مورد نیاز جت لایت‌ها در نورپردازی نما می‌پردازیم:

  • مهم‌ترین ویژگی جت لایت، قدرت پرتاب نور آن است. برای آنکه این محصولات بتواند نور را تا ارتفاع بالاتر پرتاب کند، باید از توان خوبی برخوردار باشد. به همین علت پیش از خرید به این موضوع توجه کنید.
  • یکی از موضوعات بسیار مهم آن است که متریال به کاررفته در ساخت جت لایت مدنظر شما کیفیت و دوام خوبی داشته باشد. در غیر این صورت در محیط بیرون ممکن است پس از مدتی با مشکل مواجه شود.
  • درجه حفاظت یکی از اصطلاحات و مفاهیم روشنایی است که به خصوص درمورد محصولاتی که در معرض محیط بیرون قرار می‌گیرد، اهمیت دارد. جت لایتی که از درجه حفاظت پایینی برخوردار باشد، مسلما بعد از مدتی و در اثر نفوذ گرد و غبار یا موارد دیگر، کیفیت اولیه خود را از دست خواهد داد.
  • جت لایت باید از دوام و طول عمر خوبی برخوردار باشد. در حقیقت نباید محصولات با کیفیت پایینی تهیه کنید که بعد از چند ماه کیفیت و شدت نور اولیه خود را از دست می‌دهند. این موضوع در نورپردازی نما اثرگذار خواهد بود.
  • به منظور اینکه بتوانید از کیفیت این محصولات اطمینان حاصل کنید، توصیه بر آن است که جت لایت‌هایی با ضمانت چند ساله را انتخاب نمایید. با این ویژگی، در صورت بروز مشکل می‌توانید برای رفع آن بدون نیاز به هزینه اقدامات لازم را انجام دهید.
بیشتر بخوانید  درباره فیوز برق یا کلید مینیاتوری چه می دانید؟

جت لایت

بهترین مارک جت لایت

در کنار طریقه نصب جت لایت که در این مقاله به تفصیل درباره آن صحبت شد، باید بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تهیه کنید. اینکه در بازار کنونی برندهای مختلف محصولات متنوعی ارائه می‌کنند، نباید باعث سردرگمی شما شود. بهتر است قبل از هر چیزی درباره آن برند تحقیقات لازم را انجام دهید.

یزدنور سال‌ها در زمینه طراحی انواع مختلف جت لایت فعالیت دارد. محصولات این برند از قدرت نور بسیار خوبی برخوردار است. به همین علت می‌توانید برای ساختمان‌های چندین طبقه از آن‌ها کمک بگیرید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که شرکت ضمانت‌نامه 3 ساله برای تک تک محصولات خود به مشتریان ارائه می‌کند.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > آموزش روشنایی و نورپردازی,راهنمای نصب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش