1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. آموزش روشنایی و نورپردازی
  4. نورپردازی سقف بدون کناف | 5 ایده + معرفی محصول

نورپردازی سقف بدون کناف | 5 ایده + معرفی محصول

4 دیدگاه
روشنایی سقف های بدون کناف با محصولات یزدنور

نورپردازی سقف بدون کناف با انواع کناف‌دار تفاوت‌هایی دارد. در حقیقت به دلیل عدم وجود کناف در چنین سقف‌هایی، امکان اجرای برخی ایده‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال در سقف‌های کناف‌دار به راحتی می‌‌توان طرح‌های نور مخفی را به اجرا در آورد. این در حالی است که در نمونه‌های جدید و بدون کناف این امکان به همین راحتی فراهم نیست.

بنابراین شما باید در اجرای نورپردازی سقف‌های بدون کناف نکاتی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال توجه به ابعاد فضا یکی از این موضوعات است. امروزه طراحان مختلف ایده‌هایی برای نورپردازی و طراحی چنین سقف‌هایی ارائه کرده‌اند که شما می‌توانید برای طراحی خود از هر یک از آن‌ها الگو بگیرید. در ادامه علاوه‌بر بررسی کامل نورپردازی این سقف‌ها، به بررسی چند ایده و محصول مناسب این کار خواهیم پرداخت.

نکات نورپردازی سقف بدون کناف

پیش از آنکه ایده‌‌‌های جذاب و ناب برای نورپردازی فضاهایی با سقف بدون کناف را معرفی کنیم، بهتر است با اصول و نکات آن آشنا شوید:

  • ابعاد هر فضا را پیش از انتخاب ایده نورپردازی آن در نظر بگیرید. با توجه به ابعاد و برخی از اصطلاحات و مفاهیم روشنایی باید محصولات روشنایی با مشخصات متناسب با آن را تهیه کنید.
  • انتخاب رنگ نور مناسب در محیط با دقت فراوان انجام شود زیرا رنگ‌ها می‌توانند احساسات خوب و بد مختلفی را در افراد حاضر در آن مکان به وجود آوردند
  • انتخاب منابع نوری و طراحی‌هایی که برای مخاطب آزاردهنده و زننده نباشد، در فضاهای کوچک بسیار مهم است. از این رو بهتر است پیش از طراحی، با میزان روشنایی استاندارد در هر محیط آشنا باشید.
  • در انتخاب طراحی و ایده نوپردازی، حتما به نوع کاربری هر فضا توجه کنید. به عنوان مثال یک محیط کاری در مقایسه با خانه نورپردازی متفاوتی نیاز خواهد داشت.

نکات نورپردازی سقف بدون کناف

بهترین رنگ برای نورپردازی سقف

این پارامتر باید با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین شود که نقش موثری در زیبایی فضا دارد. به عنوان مثال رنگ دیوارها و حتی نوع دکوراسیون، از جمله عوامل تاثیرگذار خواهد بود. مطمئنا نوع فضای کاربری نیز از دیگر فاکتورهایی است که در انتخاب رنگ موثر است. به عنوان مثال رنگ نورپردازی در یک مطب پزشکی باید با محیط کارگاه صنعتی متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید  معرفی چراغ سوله ای 150 وات یزدنور

غالبا در نورپردازی سقف بدون کناف و حتی کاذب، استفاده از رنگ‌هایی نظیر سفید و زرد می‌تواند بهترین گزینه باشد. این 2 رنگ محبوب‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در نورپردازی محسوب می‌شود. با این حال باید توجه کرد که با توجه به سلیقه شما و دکوراسیون مدنظرتان، هر رنگی می‌تواند کاربرد داشته باشد.

5 ایده جذاب نورپردازی سقف بدون کناف

امروزه ایده‌های بسیار ناب و فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توانید از هر یک برای طراحی نورپردازی فضای مدنظر خود کمک بگیرید. همچنین محصولات بسیار متنوعی توسط برندهای مختلف تولید می‌شود که در این امر به شما کمک خواهد کرد. در ادامه به بررسی کامل 5 مورد از بهترین ایده‌ها خواهیم پرداخت:

5 ایده جذاب نورپردازی سقف بدون کناف

نورپردازی سقف با هالوژن

لامپ‌های هالوژن یکی از محصولاتی است که در امر نورپردازی بسیار کاربرد دارد. این محصولات با مزایای زیادی همراه است و به همین علت خیلی از اوقات در ایده‌های طراحی روشنایی از آن‌ها کمک می‌گیرند. این محصولات در ابعاد مختلف طراحی می‌شود و انتخاب اندازه لامپ‌های هالوژنی را براساس ابعاد هر محیط و تعداد مورد نیاز آن انجام می‌دهند.

زمانی که سقف محیط مدنظر شما ساده و بدون کناف است، به راحتی می‌توانید با استفاده از چند لامپ هالوژن روکار یا حتی توکار، نورپردازی مناسب و جذابی را رقم بزنید. از این مدل لامپ‌ها برخی اوقات برای طراحی روشنایی آشپزخانه کمک می‌گیرند.

علاوه‌بر این، می‌توانید در اتاق خواب و حتی سرویس بهداشتی نیز از لامپ‌های هالوژنی استفاده کنید. همچنین بهره‌گیری از خلاقیت و تلفیق نور این محصولات با محیط، می‌تواند جذابیت بسیاری را به ارمغان آورد.

نورپردازی سقف با چراغ استوانه ای

از دیگر ایده‌هایی که می‌توان برای نورپردازی سقف بدون کناف بهره گرفت، استفاده از چراغ‌های استوانه‌ای متحرک و غیرمتحرک است. این چراغ‌ها با توجه به فریم خاصی که دارد، می‌تواند طراحی منحصربه‌فردی برای هر فضا ایجاد کند. چراغ‌های غیرمتحرک همان‌طور که از نام آن مشخص است، می‌تواند برای نورپردازی ثابت هر فضا مورد استفاده قرار بگیرد.

این در حالی است که انواع متحرک امکان چرخش و جابه‌جایی نور را دارد. بیشتر از این نمونه محصولات در مراکز تجاری استفاده می‌کنند. دقت کنید که در این روزها به طور معمول سقف‌های آشپزخانه به صورت ساده طراحی می‌شود. از این رو می‌توان از چراغ‌های استوانه‌ای برای طراحی نورپردازی آن و حتی قسمت بالایی میز ناهارخوری بهره گرفت.

بیشتر بخوانید  اصول نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی سقف با چراغ استوانه ای

نکته بسیار مهم آن است که با در نظرگرفتن نیاز به تعداد بالاتر چراغ‌های استوانه‌ای برای نورپردازی، باید محصولاتی با مصرف انرژی پایین‌تر را انتخاب کنید. برند یزدنور گام‌های بسیار مهمی در طراحی این محصولات برداشته است و هر یک از چراغ‌های استوانه‌ای آن کیفیت نور بالایی دارد. همچنین توجه کنید که با توجه به تکنولوژی به روز در تولید آن، مصرف انرژی پایینی دارد و از این نظر جای نگرانی نخواهید داشت.

نورپردازی سقف بدون کناف با چراغ های پنلی توکار و روکار

پنل‌های سقفی از دیگر محصولات پرکاربرد در روشنایی سقف محسوب می‌شود. اما نکته بسیار مهم آن است که در اکثر اوقات چنین محصولاتی در سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال امروزه مدل‌هایی از این پنل‌ها طراحی می‌شود که می‌توان از هر یک در انواع سقف ساده و بدون کناف بهره گرفت.

به عنوان مثال مدل‌های روکار را به راحتی می‌توان در سقف‌های ساده به کار برد و علاوه‌بر روشنایی، جذابیت خاصی را به ارمغان آورد. همچنین اگر از قبل حفره‌ای برای تعبیه این لامپ‌ها در سقف از قبل در نظر بگیرید، امکان استفاده از مدل‌های توکار وجود خواهد داشت. معمولا مدل‌های توکار از جذابیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است.

چراغ های پنلی توکار و روکار

چراغ‌های پنلی یزدنور در مدل‌های بسیار متنوعی طراحی می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون خود، از انواع تمام نور و حتی دور نور کمک بگیرید. هر یک از این محصولات زیبایی خاص خود را دارد. در حقیقت با کمک این محصولات قادر هستید یک‌سری دایره‌‌های پرنور یا دور نور در سقف طراحی کنید که برای مخاطبان جذاب است.

این موضوع را هم در نظر بگیرید که مدل‌های مربعی این محصولات نیز توسط برند یزدنور به بازار عرضه می‌شود. این چراغ‌ها در ابعاد 60 در 60 تولید می‌شود و برای هر فضایی می‌تواند مناسب باشد.

چراغ خطی در طراحی نورپردازی سقف بدون کناف

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای طراحی نوپردازی این نوع سقف‌ها، نصب چراغ‌های خطی است. شما می‌توانید به راحتی این چراغ‌ها را روی سقف نصب کنید و از روشنایی آن‌ها بهره بگیرید. همچنین با توجه به امکان ایجاد اشکال مختلف با کمک این محصولات، طراحی‌های منحصربه‌فردی می‌توان رقم زد.

بیشتر از این نوع نورپردازی در مراکز تجاری استفاده می‌کنند؛ با این حال در منزل نیز امکان بهره‌گیری از آن‌ها وجود دارد. چراغ‌های خطی یزدنور در 2 مدل روکار و آویز در بازار موجود است که هر یک جذابیت خاص خود را دارد. مدل‌های روکار با نور خطی در سقف، زیبایی دکوراسیون را افزایش می‌دهد. به علاوه مدل‌های خطی آویز می‌تواند در سقف پذیرایی و حتی آشپزخانه در جهت روشنایی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید  نورپردازی آشپزخانه

لوستر، گزینه همیشگی در نورپردازی

یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای طراحی نورپردازی سقف‌ بدون کناف وجود دارد، نصب لوستر است. این محصولات اتفاقا در سقف‌های بسیار ساده، طرح‌های فوق‌العاده جذابی را ایجاد می‌کند. از این رو می‌توانید در فضاهای بزرگ‌تر نظیر پذیرایی از انواع لوستر کمک بگیرید.

با توجه به نوع فضای کاربری و دکوراسیونی که طراحی می‌شود، امکان استفاده از لوسترهای مختلف وجود دارد. هر یک در جای خود زیبایی خاص خود را به همراه دارد.

لوستر در سقف ساده

نحوه نصب چراغ سقفی روکار

با توجه به اینکه در اکثر مواقع فرد از قبل حفره یا فضایی برای تعبیه چراغ‌های توکار در نظر نمی‌گیرد، بهره‌گیری از انواع روکار و آویز می‌تواند به عنوان بهترین گزینه تلقی شود. دلیل آن، نصب راحت‌تر این نوع چراغ‌ها است. در حقیقت شما می‌توانید با کمک چند پیچ ساده، این نوع محصولات را در سقف منزل یا هر جای دیگری نصب کنید. صرفا باید قبل از نصب با توجه به ابعاد هر فضا، نوع چراغ، تعداد و محل دقیق نصب هر یک را تعیین کنید. سپس با کمک ابزارهایی نظیر دریل امکان ایجاد سوراخ در سقف به راحتی وجود دارد. پس از آن هر لامپ را در محل خود با کمک پیچ محکم کنید.

اهمیت نورپردازی سقف‌ های ساده

در این مقاله نورپردازی سقف بدون کناف با کمک محصولات مختلف را مورد بحث قرار دادیم. نکته بسیار مهمی که در سقف‌های ساده وجود دارد، عدم امکان استفاده از برخی ایده‌ها است. در حقیقت دست طراح ممکن است در اجرای برخی الگوها محدود شود. از این رو باید پیش از نورپردازی آن، طرح‌های قابل اجرا را با دقت بررسی کنید. همچنین باید از محصولاتی استفاده کنید که بتوان به راحتی در سقف تعبیه کرد.

یزدنور با طراحی و تولید انواع منابع نوری در جهت روشنایی و زیبایی گام‌های بزرگی برداشته است. این شرکت با ارائه محصولات نوری باکیفیت و با کمترین میزان مصرف انرژی، به شما در ایجاد جلوه‌های نوری جذاب یاری رسانده و محصولات خود را با 3 سال گارانتی پس از فروش به بازار عرضه می‌نمایید. جهت اطلاعات بیشتر درباره ما و یا برقراری ارتباط و تماس با ما می‌توانید از طریق لینک‌های مربوطه اقدام بفرمایید.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > آموزش روشنایی و نورپردازی,راهنمای خرید,معرفی محصول

مقالات مرتبط

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • نور پردازی و سقف کاذب را با لابل امتحان کنید محشره

    پاسخ
    • سلام ممنون از اینکه تجربیاتتون رو با بقیه کاربران به اشتراک می‌ذارید. این محصول نسل جدیدی از سقف‌های کاذب هست که با محصولات روشنایی که در این مقاله معرفی کردیم هم می‌تونید نورپردازی این سقف رو انجام بدید.

      پاسخ
  • سلام . ببینید ده ها مشتری مثل من میاد و از محصولات به قصد خرید دیدن میکنه اما از اونجایی که هیچ کدوم از محصولات قیمت نداره سایت رو ترک میکنه . این دوره کسی دیگه برای تک تک محصولات زنگ نمیزنه قیمت بپرسه . من که برای یکیش هم برای قیمت پرسیدن حوصله زنگ زدن ندارم ث از خرید از شما منصرف میشم و سراغ دیگران میرم

    پاسخ
    • با سلام خدمت شما. این سایت به منظور معرفی محصولات یزدنور و آشنایی شما با این برند فعالیت داره و فروشگاهی برای عرضه محصولات به مشتریان نیست. شما برای اطلاع از قیمت محصولات یزدنور می‌تونید به نمایندگی‌های فروش در سراسر کشور مراجعه کنید یا با شماره دفتر مرکزی ۶۶۷۶۵۱۲۸ – (۰۲۱) تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش