1. خانه
  2. مجله یزدنور
  3. آموزش روشنایی و نورپردازی
  4. معرفی 5 کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی

معرفی 5 کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی

2 دیدگاه
معرفی 5 کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی

مطالعه کتب با محوریت طراحی روشنایی داخلی و خارجی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به کمک آن با مقدمات و حتی اصول انجام این حرفه آشنا شوید. با توجه به گستردگی و پیچیدگی که در حوزه روشنایی وجود دارد، فرآیند اصولی هر پروژه نیاز به دانستن اطلاعات و دانش کافی خواهد داشت.

روش‌های مختلفی به منظور یادگیری طراحی روشنایی داخلی و خارجی وجود دارد که هر یک در جای خود گزینه مناسبی خواهد بود. با این حال اثری که کتاب و مطالعه آن در یادگیری شخص خواهد گذاشت، به مراتب بیشتر است. به همین منظور، در ادامه مقاله 5 کتاب آشنایی با اصول طراحی روشنایی داخلی و خارجی را به طور کامل معرفی خواهیم کرد و برای دسترسی راحت شما به آن‌ها فایل دانلود رایگان کتاب‌ها قرار داده شده است.

اهمیت مطالعه کتاب‌های طراحی روشنایی

همانطور که اشاره کردیم، برای اینکه بتوانید اصول روشنایی را به بهترین نحو فرا بگیرید، یکی از بهترین کارها مطالعه کتاب است. با هر روش و تکنیکی که بخواهید به یادگیری در این حوزه بپردازید، در آخر توصیه می‌شود که از کتاب استفاده کنید. حتی زمانی که در کلاس‌‌های مرتبط شرکت می‌کنید، در نهایت برای یادگیری و تثبیت مباحث در ذهن استفاده از کتاب تاثیر بیشتری دارد. محصولات مختلف در بازار تحت عنوان کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی معرفی می‌شوند که هر یک اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار خواهند داد.

اهمیت مطالعه کتاب‌های طراحی روشنایی

نویسندگان ایرانی و خارجی که در این حوزه فعالیت دارند، تجربه و تخصص خود را از طریق نوشته‌هایشان با شما به اشتراک می‌گذارند. از این رو شما با خواندن مقالات و کتب منتشرشده به خوبی می‌توانید به جدیدترین و کامل‌ترین مطالب دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  آشنایی جامع با اصطلاحات و مفاهیم روشنایی

علاوه‌بر این موارد، باید توجه کنید که تهیه کتاب به مراتب نسبت به خیلی از روش‌های یادگیری اصول طراحی روشنایی با هزینه کم‌تری همراه خواهد بود. مسلما بهره‌گیری از سایر روش‌ها برای آشنایی جامع با اصطلاحات و مفاهیم روشنایی هزینه‌های سنگینی را به دنبال دارد.

کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی Lighting Design Basics

کتاب طراحی روشنایی Lighting Design Basics

Lighting Design Basics یک کتاب آشنایی با اصول طراحی روشنایی است که اطلاعات بسیار مفیدی را در بردارد. در این کتاب تمامی مفاهیم اساسی و اصول مرتبط به صورت متنی و بیشتر از آن در قالب بصری بیان می‌شود. نویسنده این کتاب، آقای مارک کارلن با ارائه توضیحات کامل و روشن، به‌روزترین تکنیک‌های نورپردازی داخلی و خارجی را به صورت کاملا عملی توضیح می‌دهد. اصول و تکنیک‌های روشنایی که در کتاب Lighting Design Basics بیان می‌شود، صرفا مرتبط با یک ساختمان مسکونی نیست. شما قادر خواهید بود با مطالعه این کتاب، از تکنیک‌های آن در یک مرکز تجاری، آموزشی و هر فضایی که فکرش را بکنید، کمک بگیرید.

تکنیک‌ها و فناوری‌هایی که برای طراحی نورپردازی استفاده می‌شود، روز به روز در حال تغییر است. در این کتاب حتی پا را از آموزش روشنایی فراتر گذاشته و درباره طراحی نورپردازی برای افزایش زیبایی دکوراسیون‌های مختلف صحبت می‌شود. با توجه به آموزش‌های کاملا عملی این کتاب، یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی برای شما خواهد بود.

کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی Architectural Lighting Design

بسیاری از افرادی که به تازگی وارد حوزه روشنایی می‌شوند، نمی‌دانند اصلا باید از کجا شروع کنند. به عنوان مثال نمی‌دانند هنگام خرید محصولات روشنایی و حتی لامپ‌های ال ای دی، چه معیارها و نکاتی باید مدنظر قرار بگیرد. همچنین خیلی از اصطلاحات روشنایی برای این افراد قابل فهم نیست. مثلا چنین افرادی نمی‌توانند رابطه بین روشنایی و دمای رنگ نور را تشخیص دهند.

کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی Architectural Lighting Design

کتاب Architectural Lighting Design به صورت ساده و روان تمامی مقدمات و اصطلاحات مورد نیاز شما را توضیح می‌دهد.  Admir Jukanovic در این کتاب با توجه به تجربه‌ای که در حوزه روشنایی دارد، خیلی از سوالاتی که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد را پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید  کاربرد وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان

این نویسنده در ابتدا به طور مفصل و مفید اصول اولیه استفاده از انواع لامپ را توضیح می‌دهد. در ادامه نحوه بهره‌گیری از این محصولات برای یک طراحی نورپردازی حرفه‌ای و موفق را شرح خواهد داد. در این کتاب تمام 5 مرحله یک پروژه از مفهوم روشنایی تا طراحی کامل نورپردازی بررسی می‌شود. علاوه‌بر همه این‌ها، اشتباهات رایج در نورپردازی و حین استفاده از نور مصنوعی در Architectural Lighting Design تشریح خواهد شد.

کتاب طراحی روشنایی Lighting: Interior and Exterior

این محصول یک کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی کامل و جامع است که می‌تواند در امر نورپردازی کمک شایانی محسوب شود. تمامی مفاهیم اصلی و کاربردی در کتاب Lighting: Interior and Exterior به صورت گام به گام و عملی بررسی می‌شود.

کتاب طراحی روشنایی Lighting: Interior and Exterior

نویسنده این کتاب یعنی آقای رابرت بین، با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود، به خوبی مفاهیم روشنایی را در طراحی نورپردازی محیط‌های خارجی و انواع ساختمان‌ها پوشش می‌دهد. با دادن زمینه عملی به تمامی مفاهیم و اصطلاحات روشنایی در این کتاب، نویسنده قصد دارد مهارت‌های طراحی شما را بیش از پیش توسعه دهد.

در این کتاب از نقش سایه‌ها و سایر اصول اولیه گرفته تا مفاهیم پیچیده‌ای مثل محاسبات روشنایی، همه و همه به طور جامع تشریح می‌شود. علاوه‌بر همه این‌ها، Robert Bean تکنیک‌های تخصصی برای یک نورپردازی حرفه‌ای در داخل و خارج ساختمان را توضیح خواهد داد.

کتاب اصول طراحی روشنایی Lighting for Interior Design

دکوراسیون و معماری داخلی، بدون یک طراحی نورپردازی استاندارد معنایی ندارد. به همین علت امروزه شاهد آن هستیم که این 2 در کنار هم به کار می‌روند. نورپردازی یکی از گزینه‌های کلیدی برای طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود، با این حال برای انجام آن نیاز به دانش کافی خواهد بود.

کتاب اصول طراحی روشنایی Lighting for Interior Design

Lighting for Interior Design یک کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی است که به صورت دقیق و کاربردی به مبحث نورپردازی می‌پردازد. البته توجه کنید که در این کتاب، نسبت به نمونه‌های قبلی بیشتر تمرکز نویسنده در نورپردازی داخلی یک ساختمان است.

بیشتر بخوانید  تفاوت سیم کشی سری و موازی

Malcolm Innes، نویسنده کتاب در 24 اکتبر سال 2012 اولین نسخه از آن را منتشر کرد. در آن زمان با توجه به نکات بسیار فنی و کاربردی که در کتاب وجود داشت، توانست فروش بسیار خوبی از آن به دست آورد.

آشنایی با طراحی نورپردازی خارجی در کتاب Outdoor Lighting Guide

Outdoor Lighting Guide

اگر به دنبال آشنایی با اصول طراحی نورپردازی خارجی و فضای باز هستید، کتاب Outdoor Lighting Guide یک گزینه بسیار عالی است. این کتاب در حقیقت یک منبع جامع و کامل برای افرادی است که قصد دارند تمامی اصول و اشکال نورپردازی خارجی را فرا بگیرند.

از نمای ساختمان گرفته تا نورپردازی جاده و فضای باز، همه و همه در این کتاب گنجانده شده است. نویسنده در این کتاب حتی در مورد مشکلات مرتبط با نورپردازی بیرونی صحبت می‌کند. پیش‌تر چندین کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی را معرفی کردیم. با این حال اگر قصد دارید به صورت تخصصی‌ و حرفه‌ای در بحث نورپردازی خارجی کار کنید، این کتاب اطلاعات دقیق‌تری در این باره گردآوری کرده است.

برای یادگیری اصول طراحی روشنایی، مطالعه کتاب کافی است؟

در این مقاله سعی کردیم چندین کتاب طراحی روشنایی داخلی و خارجی کاربردی و مفید را به شما معرفی کنیم. با این حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا مطالعه این منابع برای یادگیری اصول نورپردازی کافی است؟ مسلما پاسخ این سوال منفی است.

باید توجه کنید علی‌رغم اینکه این کتا‌ب‌ها به صورت کاملا عملی اصول و استانداردهای نورپردازی را شرح می‌دهد، اما برای یادگیری نیاز به تجربه کاری خواهید داشت. در حقیقت شما باید در کنار مطالعه، بتوانید مهارت عملی خود را تقویت کنید. همچنین، بهره‌گیری از سایر تکنیک‌های یادگیری در کنار مطالعه کتاب، خالی از لطف نخواهد بود.

در اینستاگرام

صفحه یزدنور را دنبال کنید!

دسته بندی > > > آموزش روشنایی و نورپردازی

مقالات مرتبط

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مقالات مرتبط:

فهرست
× پشتیبانی و فروش